Dopravní podcast (18): Do Prahy se vrátí „trolejbusy“ a Ostravě nevadí posprejované tramvaje

Vítejte u osmnáctého dílu Dopravního podcastu. A o čem budeme hovořit? Témata: Nový autobus SOR a vrátí se „trolejbusy“ na Prosek? • Ostravě nevadí posprejované tramvaje Praha chce vyrábět další tramvaje T3 • Jak bylo na InnoTransu • Modernizace vozů pražského metra M1 • Ropid ruší taktový provoz a mění linky autobusů

logoMHD86-201511-fb-profilovka-jOndřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

logo_TVCRRoman Hloch

člověk čerpající energii ze života na kolejích a jeden se základních členů stránky  Tramvaje v České republice

 


Fotomontáž nového elektrobusu SOR v ulici Prosecká, kde už v minulosti jezdily trolejbusy. Autor: Tramvaje v České republice

14571826_1245744645448214_412812968_o-1

 

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

7 Comments

    • Rostislav Adam
    • 09/10/2016

    Tak zejména na Bohnicku se pouze napravují škody, které tam vznikly za předchozího vedení a nějaké vylepšení. Samozřejmě, tu 136 je třeba někam poslat. Ale celkově se mi zdá, že je to zlepšení.
    Co se toho elektrobusu na troleje týká, tak to nechápu. Že by SOR konkuroval Škodovce s Trolejbusy s bateriemi? Zřejmě v SORu vynalezli něco, co již x let funguje třeba v Hradci.

    • No, ty autobusové změny budou ještě zajímavé. Např. v Letňanech se ruší proklady mezi linkami.
      Elektrobus… asi v tom SOR cítí bysnys/dotace na zelenou dopravu.

    • mm
    • 11/10/2016

    CHlapče, když už chceš „profesionálně“ držkovat o vanách, tak bys mohl vědět, že ta vaní skříň se jmenuje VarCB3LF a ne T3R.PLF. A kdyby si pořádně četl, co se píše v odkazovaným ČSD, tak na reko půjde jedno R.P a jedno R.PV a výzbroj toho šumperáka bude rekonstruována na digitál, takže žádná hvízdací vana.
    A Ondřeji, obnovovat vozový park dodávkama van je možná blbost, ale jako rekonstrukce několika starších tramvají je to celkem schůdný. Zvlášť, když je to výrazně levnější, než pořizování nových tramvají.

    • Martine Müllere, odpovím za Romana. V Praze označujeme wany jako T3R.PLF. Že se tramvaj skládá z jednotlivých komponentů, které mají své tovární názvy je běžné. Ale děkujeme, že nás pečlivě posloucháte.
      A za mě: „Dělat“ wany bylo správné v druhé polovině devadesátých let. Ale už první wany se v Praze začali dělat pozdě. Natož, aby se dělali v roce 2026…. to je fakt úlet. Praha není Most ani Liberec.

      • Roman HLoch
      • 12/10/2016

      Martine Müllere.
      Ohledně nových „wan“ jsme nevycházely z článku ČSD v době natáčení nebyl žádný článek na světě a měli jsme informace bez konkrétních detailů. To co se píše v dopraváku vyšlo na povrch asi 4 dny po tom co jsme natočily podcast. Podcast je zaměřen spíše na širší lehce odbornou veřejnost a proto se nepouštíme do hlubších označení a do toho všechno jedeme z patra tj například označení skříně mě osobně není z patra známo 🙂

    • Roman HLoch
    • 11/10/2016

    Rosťo ohledně Soru je to jen další řešení vývoje v rámci nabíjení elektrobusů. Škodovka vyrábí primárně trolejbusy a přidaná hodnota je že umí jezdit i na baterie/diesel.
    Zatímco vývoj Soru směřuje k elektrobusům u kterých bude naopak přidaná hodnota že část trasy mohou během jízdy využít jako nabíjení a zdroj enerie pro motory.

      • Rostislav Adam
      • 12/10/2016

      Tak nevím, ale mezi trolejbusem, který umí jezdit i na baterie a elektrobusem, který se může nabíjet za jízdy z trolejí, fakt nevidím rozdíl. Možná, že nový SOR má lepší baterku než ty bateriové trolejbusy, ale jinak?