Politici chtějí prodloužit metro A na letiště a Zahradní Město. Metro C do letňanského sídliště a Čakovic

Velkou diskuzi strhl na internetu včerejší komentář „Když jsou problémy kolem stavby metra D, dostavme metro A na letiště“. Potěšilo mě, kolik z vás vidí situaci podobně a často zastáváte názor, že nějaký úsek metra se má vždy stavět a k tomu jiný připravovat, aby se mohlo po otevření jednoho úseku začít stavět metro na dalším úseku.

A jak zareagovali politici na můj komentář o prodloužení metra A na letiště a Zahradní Město, či prodloužení trasy C přímo do Letňan a Čakovic? Přečtěte si jejich vyjádření v plném rozsahu.

Jakub Stárek (ODS), zastupitel MČ Praha 6

Magistrát nečerpá peníze na investice a o projektu metra „D“ víme jenom, že vede do polí a stále se zpožďuje. V této situaci je jediné správné rozhodnutí napřít síly na projekt metra „A“ a jeho prodloužení z Motola přes Dědinu, kde k současnému sídlišti vyroste nová čtvrť pro patnáct tisíc obyvatel, až na letiště. Navíc s vybudováním dopravního terminálu a záchytného parkoviště P+R u stanice metra Dlouhá Míle se vyřeší i tristní situace s parkováním pro Středočechy na západě metropole.

Martin Hejl (ODS), radní pro dopravu, MČ Praha 10

Návrh prodloužení dle dlouhodobých záměrů jihovýchodního konce „A“ rozštěpením trasy za Strašnickou do Zahradního Města by jistě MČ Praha 10 uvítala. A mohu-li odhadovat, sousední  MČ Praha 15 (sídl. Hornoměcholupská; Horní Měcholupy) a dále MČ Petrovice jistě také.

Oldřich Miffek (ČSSD), zástupce starosty – radní pro dopravu, MČ Praha 18

Samozřejmě, že by jak letňanští, tak i čakovičtí uvítali prodloužení trasy metra C směrem na sever. Dokonce se předběžně dohodli zástupci starosty pro dopravu obou městských částí, že budou iniciovat trasování metra zanést do připravovaného Metropolitního plánu.
V současné době je metro C ukončeno daleko od letňanské zástavby a občané jsou nuceni dojíždět k metru autobusy. Navíc počet obyvatel Letňan neustále roste a což vede k nutnosti zavádění dalších autobusových spojů k metru. Po dokončení bytové výstavby v oblasti AVIA a směrem k Čakovicím budou mít Letňany téměř 30 000 obyvatel (roce 2008, kdy bylo prodlouženo metro C, měly Letňany 16 433 obyvatel), proto by prodloužení metra přímo do Letňan bylo vhodné.

Jiří Vintiška (ODS), zástupce starosty – radní pro dopravu, MČ Praha-Čakovice

Jako osoba odpovědná v městské části za dopravu konstatuji, že by naší lokalitě prodloužení metra C velmi pomohlo. Toto prodloužení by bylo žádoucí zejména ve vazbě na budoucí přeměnu bývalého průmyslového areálu AVIA v zónu s převažující rezidenční funkcí. S ohledem na rozsah této nové „čtvrti“ na území Letňan a Čakovic se nabízí prodloužení metra o dvě stanice. Jedna by mohla mít výstupy směrem k OC Letňany resp. směrem k Rýmařovské ulici na Tupolevově ulici a druhá, konečná, by mohla být situována do výše zmíněné rozvojové lokality, kde by bylo možné vybudovat terminál MHD a záchytné P+R parkoviště, s tím, že jeden z výstupů by mířil i přímo do prostor nádraží Praha-Čakovice. Ostatně tento název „Nádraží Čakovice“ by mohla nést i konečná stanice.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.