Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze

Do Prahy se vrátil kloubový autobus Mercedes Benz CapaCity L, který je zajímavý především svou délkou téměř 21 metrů. Tento autobus už byl zapůjčen Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) v únoru 2016, kdy byl pár dní testován na letištní lince 119. Po roce a půl je CapaCity L opět v řepské garáží DPP.

Smlouva mezi EvoBus a DPP (podepsaná Martinem Gillarem a Janem Blechou) prozrazuje, že se dlouhé Citaro v Praze zdrží čtyři měsíce. Cena za pronájem činí 476 000 Kč bez DPH za 122 kalendářních dnů. Smlouva uvádí, že nejpozději bude autobus vracen 25. 1. 2018 (pokud by nebyla podepsána nová smlouva, či dodatek).

Ke smlouvě a pronajatému autobusu se nechce v současné době DPP vyjádřit. Bližší informace by měl vydat v neděli, či v pondělí.

CapaCity L před ruzyňským letištěm

interiér vozu

Přesto lze očekávat, že půjde o dlouhodobé testování autobusu na lince 119 jezdící mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm. Podobně, jako se v minulosti testoval Van Hool, než byl nabourán. Informace o pokračujícím testování, či nákupu vozidel Van Hool taktéž nechtěl DPP komentovat.

Van Hool na ruzyňském letišti

Pohled od druhých dveří.

Na provoz velkokapacitních autobusů tlačil v minulosti Ropid právě s ohledem na vytíženost linky 119. Dalšími linkami, které byly zkoušeny pro průjezd velkokapacitních autobusů byly 107 do Suchdol, 112 do ZOO a 136 z Čakovic na Jižní Město. Jelikož DPP se do velkokapacitních autobusů nehrnul, existovaly nabídky od jiných dopravců, kteří by provoz těchto vozidel na vybraných linkách v Praze zajistily. Je otázkou, jaké jsou další plány DPP. Co se týče nových autobusů, bylo vypsáno výběrové řízení na standardní nízkopodlažní, standardní částeční nízkopodlažní LE a kloubové nízkopodlažní vozy o klasické délce cca 18 metrů. Některé zdroje uvádí, že poslední dva jmenované typy dodá do Prahy SOR.

…před budovou Českého Aeroholdingu

Typ: Mercedes-Benz 628.05 CapaCity L
Výrobce: EvoBus GmbH, Německo

Délka: 20 995 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 350 mm
Celková hmotnost: 32 000 kg
Pohotovostní hmotnost: 19 110 kg
Celková kapacita: 190 osob (38 sedících, 152 stojících)
Motor: Mercedes-Benz OM 470, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 10 677 cm3
Maximální výkon: 265 kW při 1 800 ot.min-1
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.