Jak budou jezdit nové eskalátory na Veleslavíně? Dopravní podnik „mlží“

Když v úterý 27. 3. 2018 zaslal čtenář Marek Lisý do redakce MHD86.cz fotografii nových eskalátorů na Nádraží Veleslavín, vznikla po zveřejnění obava mezi čtenáři, zda bude směrem k autobusům na letiště jezdit pouze jeden eskalátor a nebo oba. Zmíněný výstup z metra totiž slouží i jako vstup do metra pro cestující, kteří přijeli na Veleslavín vlakem.


Proto lze očekávat, že jedno rameno eskalátorů pojede nahoru a druhé dolu, což může vyvolat znatelné fronty před eskalátorem, který pojede z pochodu k autobusovým nástupištím. V případě, že pojedu obě ramena nahoru, uzavře se tímto opatřeným vstup do metra pro cestující, kteří přijedou od Hostivic a Kladna vlakem. Ti by museli nově využívat vzdálenější vstupy do metra.

Na tiskové oddělení pražského dopravního podniku byly zaslány dvě jednoduché otázky. Jaký je plánovaný termín otevření výstupu/vstupu s eskalátory? A jaký je plánovaný provoz těchto eskalátorů – jakým směrem budou jezdit jednotlivá ramena.



Odpovědi přišly z DPP obecné. Podle tiskové mluvčí Anety Řehkové se eskalátory rozjedou ve zkušebním provozu v řádu několika týdnů. Což ví každý, kdo si v minulých měsících přečetl plakát o uzavřeném výstupu, kde se píše předpoklad uzavření do dubna 2018.

K provozu eskalátorů následně uvedla, že obě ramena pohyblivých schodů umožňují oboustranný provoz a jejich směrování určí provoz Jednotka Dopravní cesta Metro.

Odpověď „mlžící“ a nicneříkající. Skoro se zdá, že se k tomu dopravní podnik nechce moc vyjadřovat. Tedy na tiskovém oddělení leží dodatečná otázka „Jaký provoz zmíněných eskalátorů plánuje provoz Jednotka Dopravní cesta Metro?“

Uvidíme, co přijde za odpověď tentokrát.

Závěrem se tiskové oddělení DPP snaží situaci uklidnit slovy, že šíře užších nových eskalátorů 80 cm je standardní. Stejné jsou používány např. na nádražích (pozn. autora: ano, na hlavním nádraží jsou také úzké) a že podobnou šířku mají i dveře do hotelových pokojů. Širší eskalátory zvolit nešlo z důvodu šíře původního schodiště.

V souvislostech:

Nové eskalátory na Veleslavíně pravděpodobně zhorší výstup z metra

Komentář pro Blesk: Nové eskalátory sníží kapacitu na výstupu z metra Veleslavín

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.