Jednu z největších letošních dodávek v rámci českého trhu začala v těchto dnech plnit Škoda Electric. Firma předává dopravnímu podniku v Brně první tři z celkem deseti nových trolejbusů za více než 120 milionů korun. Tato vozidla budou mít pro dopravce jednu velkou přednost – díky bateriím dokáží obsluhovat i trasy, kde není trolejové vedení.
„Jde o takzvané parciální trolejbusy, se kterým slavíme na trhu velký úspěch a to v tuzemsku i v zahraničí, na baterie zvládnou běžně ujet i několikakilometrové trasy. Dopravci oceňují ekologičnost tohoto řešení, spolehlivost a nízké náklady na údržbu a provoz,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
„Trolejbusy mají automatické ovládání sběračů, což velmi přispívá k plynulosti jízdy v místech, kde končí a začíná trolejové vedení,“ doplňuje Radek Kapr. Vůbec poprvé budou navíc v ulicích Brna sloužit trolejbusy s klimatizací, kterou cestující i řidiči ocení zejména v letních měsících. Všech deset nových trolejbusů dodá Škodovka do konce srpna letošního roku.
Vozový park trolejbusů v Brně je vůbec největším v rámci České republiky. Plzeňská Škoda Electric naposledy dodávala pro jihomoravskou metropoli trolejbusy v roce 2015 a to třicet kloubových velkokapacitních vozů typu 31Tr. „Aktuální dodávku chápeme i jako ocenění kvality našich vozidel,“ dodává Radek Kapr.
V brněnských podmínkách budou nové trolejbusy nasazovány především na opravované úseky trolejbusových linek, kde by bylo nutné trolejbusy nahrazovat náhradní autobusovou dopravou. Taková příležitost nastane v nejbližší době na lince 32 při opravě ulice Chodská.
Brněnská trolejbusová síť patří k nejrozsáhlejším v České republice. Její celková délka přesahuje 54 kilometrů. Na třináct trolejbusových linek je denně nasazeno okolo 110 vozů.
Zdroj: TZ Škoda + DPMB