Dopravní podnik Ostrava (DPO) převzal kompletní dodávku deseti nových parciálních trolejbusů. Od začátku roku je mohli Ostravané postupně vídat v ulicích města, nyní je však jejich počet kompletní. Jsou nepřehlédnutelné díky novému barevnému provedení a výjimečné tím, že mohou ujet až třetinu trasy mimo trolejové vedení.
DPO vypsal veřejnou zakázku na nové trolejbusy v září 2016. Vítězem této zakázky se stala společnost Škoda Electric, která dodala deset parciálních trolejbusů značky Škoda 26Tr. První kus dorazil do Ostravy na konci roku 2017 a poprvé se s ním mohli Ostravané projet letos v lednu. Postupně do Ostravy přijížděly další kusy a nyní je jejich dodávka kompletní. Pořízení vozidel bylo financováno s přispěním fondů EU, programu IROP.
Parciální trolejbusy jsou vybaveny výkonným elektrickým topením, klimatizací, LCD monitory s informačním systémem a kamerovým systémem. Jejich největší výhodou je provoz na elektrobaterie, které se průběžně dobíjejí z trolejového vedení. Bez trolejového vedení jsou pak schopny ujet až 12 km. Momentálně jsou vypravovány na trolejbusové linky č. 101 a 106, přičemž naplno využívají své oboustrannosti.
Všech deset parciálních trolejbusů je dodáno v novém barevném provedení – tyrkysově modré barvě s tenkým bílým pruhem pod okny a třemi vykřičníky nad prostředními dveřmi. „Barevné provedení vybrali sami Ostravané pro nové tramvaje Stadler nOVA. My jsme se pak rozhodli obdobné řešení použít na všechna nově pořizovaná vozidla včetně parciálních trolejbusů,“ říká generální ředitel společnosti Daniel Morys.
Poslední dodávku nových trolejbusů doplňují dva klasické článkové trolejbusy Škoda 27Tr od stejného dodavatele. Zakázka v hodnotě 160 miliónů korun zahájila rozsáhlou obměnu vozového parku DPO. V letošním roce se Ostravané mohou těšit ještě na nové tramvaje značky Stadler nOVA, padesát nových autobusů s pohonem na CNG, deset minibusů a dva patrové autobusy, tzv. doubledeckery.
Zdroj: TZ DPO