Ropid vytýká DPP čistotu tramvají a stáří autobusů

Organizátor pražské dopravy ROPID zveřejnil svá vyhodnocení standardů kvality za rok 2017, při kterých hodnotí nasmlouvané dopravce v mnoha kategoriích souvisejících s provozem vozidel městské dopravy. A jak dopadl v hodnocení největší dopravce Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP)?


Nejlépe si vedlo metro, kde DPP splnil všech 13 kriterií, čímž došlo ke zlepšení oproti roku 2016. Mezi sledované parametry patří např. plnění grafikonu a přesnost provozu, funkčnost označovačů, informování ve vozech a stanicích, čistota vozidel a stanic.

Hůř dopadly tramvaje, kde Ropid dopravním podniku vyčítá čistotu vozidel. Ta klesla v posledním čtvrtletí roku 2017 na úroveň 87,30 %.


U autobusů nedodržuje DPP stáří vozidel, jehož průměr přesahuje maximálně dovolených 9 let. Na konci roku bylo průměrné stáří autobusů 9,6 let a po celý rok číslo narůstalo. Důvodem je, že dopravní podnik není schopný v posledních letech nakoupit nové autobusy. Vypisovaná výběrová řízení se komplikují a často jsou napadána. Naposledy byl jeden z účastníků soutěže vyřazen např. kvůli typu zobrazovače času a tarifního pásma ve voze. Proto musí dopravní podnik neustále prodlužovat životnost dvacetiletých veteránů.

Devítiletá hranice maximálního průměrného stáří autobusů není „výmyslem“ Ropidu, ale vychází z ministerstva dopravy.

Zdroj dat: Ropid

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.