Otázka prodloužení trasy metra na Letiště Václava Havla se po nekonečných problémech projektu modernizace železniční tratě 120 opět vrací do hry. Panuje víceméně široká shoda na tom, že Praha nějaké moderní spojení mezi centrem a letištěm potřebuje.
Záblesky opravdové naděje přineslo rozhodnutí pražského magistrátu, který si koncem roku 2017 nechal udělat studii na možné prodloužení zelené linky metra přes stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle, Staré letiště a samotné Letiště Václava Havla. V únoru jsme se od Petra Dolínka dozvěděli, že studie je hotová. Podrobnosti ale zveřejněny nejsou.
Žádosti o zveřejnění si magistrát a DPP přehazují jak horký brambor. Proč takové zastírání nebo aspoň neochota výsledky ukázat? Možná by totiž Pražané měli černé na bílém, že prodloužení metra je pro ně výhodnější než anabáze s rychlodráhou.
Úplně náhodou se podrobnosti dostanou do rukou vládnoucí reprezentaci, která je těsně před volbami bude prezentovat. Jak velmi, velmi příhodné.
Vyšlo v časopise Vaše 6, 07/2018
V souvislostech:
Studie k prodloužení metra na letiště a do Letňan a Čakovic jsou hotové, ale nechtějí je ukázat
DPP odmítá zveřejnit studie k prodloužení metra na ruzyňské letiště a do Čakovic
Kdyby se nezastavila v Praze výstavba metra, letos bychom dojeli na ruzyňské letiště metrem A
Metro A na letiště dostalo znovu naději. Bylo by v centru rychleji než vlak