On-line reportáž #jedemedoRuska2 navázala na předchozí úspěšné série

Dopravní magazín MHD86.cz Vám zprostředkoval na přelomu července a srpna 2018 ojedinělou on-line cestovatelskou reportáž mapující dvoutýdenní cestu čtyř kamarádů (vč. šéfredaktora webu), kteří jeli poznávat městskou dopravu v Rusku (města Moskva, Tula, Tver, Nižnij Novgorod). Reportáž #jedemedoRuska2 navázala na úspěch historicky první reportáže v českém dopravním světě, kterou Vám web MHD86.cz přinesl v létě 2015 z cesty po Ruské federaci, kterou následovala reportáž po zemích bývalé Jugoslávie v září 2017.

On-line reportáže naplno využívaly sociální média s aktivní a přímou komunikací se čtenáři. Pečlivě vybraným obsahem reportáž přilákala nejen “šotouše”, ale především velké množství široké veřejnosti.

Cestovatelé během své cesty pravidelně psali své příspěvky s zážitky a fotografiemi na sociální sítě Facebook, Twitter a Instagram. Příspěvky z uvedených sociálních sítích a od všech cestovatelů bylo možné sledovat velmi jednoduše a pohodlně na jediné stránce, bez nutnosti vlastního účtu na zmíněných sítích. Na speciální stránce se příspěvky přehledně řadily na jedné zdi podle časové osy tak, aby mohl vzniknout ucelený příběh o cestě po Rusku. Reportáž #jedemedoRuska2 si hned na začátku získala nespočet čtenářů, kteří s úsměvem a zájmem sledovali příběhy cestovatelů.

Dopravně-cestovatelské reportáže měla u čtenářů neuvěřitelný úspěch a opět se potvrdilo, že i v tomto dopravním světě je třeba reagovat na současné trendy a nároky čtenářů, kteří jsou zvyklý dnes sledovat zprávy a informace v mobilních telefonech, pro které je nutné mít upravené webové stránky. K tomu se nesmí zapomenout, že i mezi dopravními nadšenci hrají velkou roli sociální sítě, na kterých se chtějí čtenáři dozvídat nejčerstvější zprávy a sdílet zážitky z nejrůznějších událostí.

Inspiraci v on-line reportážích webu MHD86.cz našel i dopravní web tram-bus.cz, který se snažil v minulosti tento úspěšný koncept také zrealizovat. Bohužel jen na jednotlivých platformách sociálních sítí bez propojení na jednu společnou zeď. Ale držím jim palce ve zdokonalování, jelikož jsou jedni z mála, kteří se v českém dopravním světě snaží.

On-line cestovatelská reportáž #jedemedoRuska2

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.