Tramvaj T1 prošla změnou čelní orientace. Premiéru měla v sobotu na lince 41

V sobotu 20. 10. 2018 byla v obležení fotografů pražská historická linka 41. Důvodem bylo mimořádné vypravení vozu T1, který není běžně na linku vypravován. Novinkou na tramvaji T1 s ev. č. 5002 bylo navrácení budníku s plechovou čelní cedulí.


S touto velkou čelní cedulí jezdily tramvaje T1 po většinu svého provozu v Praze. Avšak dosud byl historický vůz pro komerční účely a linku 41 (dříve 91) vybaven úzkým pásmem nad oknem tak, jak se původně tramvaje T1 vyráběly. K provedení s velkou čelní cedulí bylo tenkrát přistoupeno pro lepší informační orientaci cestujících, jelikož číslo v úzkém pruhu nad oknem bylo hůře čitelné.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

#t1 #legendat1 #dpp #praha #linka41 Legendární T1 v sobotu na historické lince 41. Více na www.dpp.cz Foto Archiv DPP

Příspěvek sdílený Dopravní podnik hl. m. Prahy (@dpp_praha),

ČKD Tatra T1 ve smyčce Výstaviště Holešovice (rok 2017)

ČKD Tatra T1 na mostě Legií (20. 10. 2018)

O změně na vozidle a mimořádném vypravení informoval dopravní podnik zájemce na svém facebookovském profilu. S ohledem na sobotní velký zájem, kdy podél trasy stálo velké množství fotografů a zároveň vůz jezdil silně vytížen se potvrdilo, že má smysl pro DPP i takové drobnosti komunikovat na Facebooku.

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.