DPP porušuje dohodu s Ropidem, kam smí vypravovat “hrbáče” SOR BN 12

Ropid vybral linky, kde nebudou „hrbáči“ tolik vadit. Bohužel DPP dohodu porušuje. 

Regionální organizátor pražské integrované dopravy se domnívá, že velká poptávka a následná přeplněnost nedělního spoje linky 109, o kterém jsme psali 22. 10. 2018, byla způsobena zápasem v O2 aréně. „U tohoto konkrétního případu se domníváme, že šlo spíše o nárazově zvýšenou poptávku v návaznosti na skončený hokejový zápas v O2 aréně, takže bychom z toho neradi vyvozovali jakékoli závěry. Domníváme se, že v běžném víkendovém provozu má linka 109 dostatečnou kapacitní rezervu,“ řekl exkluzivně pro web MHD86.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal a dodává: „Předpokládáme, že šlo o ojedinělou záležitost, linka 109 není mezi těmi, kde povolujeme provoz těchto dvoudveřových autobusů (vypravení SORu BN 12 na linku 109, pozn. red.).“

Podle dohody mezi Ropidem a DPP mohou být “hrbáči” SOR BN 12 být nasazovány na linky 130, 160 + 355, 161 + 312, 229 + 364 + 366, 340, 347, 351, 363, 955. O víkendu pak ještě na linky 111 + 329, 227, 244, 906.

Proč jsou “hrbáči” nasazovány i linky, kde nemají co dělat, vysvětlila tisková mluvčí DPP Aneta Řehková: „Vozy SOR BN12 byly pořízeny v souladu s novými standardy kvality PID pro příměstské linky a jsou primárně určeny k nasazení na příměstské linky, případně na městské linky, které jsou s příměstskými oběhově svázány. S ohledem na nízké využití těchto vozidel o víkendech a s přihlédnutím k jejich nižším emisím, hluku, spotřebě paliva a také vybavení klimatizací prostoru pro cestující jsou tato vozidla po dohodě mezi DPP a ROPID zkušebně nasazována o víkendech i na vybraná pořadí městských linek.“

V komentářích u minulého článku Vítězslav Gaube zmínil: „Na 109 jsou BN každý víkend, zvláště, když je nasazen na 3. pořadí. To ještě přejíždí na 151 a 250.“ Dále Jiří George Krejčík napsal: „Jednak jsou pravidelně nasazovány na linku 130 a pak i o víkendu na linku 149. Už se mi poštěstilo ho vidět na lince 123 o víkendu. Tyto typy vozů může se vídat i pravidelně na lince 172,“ a Petr Seman v diskuzi zmínil: „O víkendu přejíždí z 351 na 185 + navíc zvlášť 158.“ Podle vypravení vozidel na webu MHDfoto.cz, kde data vkládají sami uživatelé a proto tam nejsou všechna vypravení, byly od 1. září 2018 nasazeny mimo výše zmíněné ještě na linky 145, 165.

Přestože ROPID vytipoval linky se slabší poptávkou a nízkým obratem cestujících, kam lze problematické autobusy vypravit, DPP dohodu porušuje a nasazuje “hrbáče” i na linky, která jsou velmi vytížené a dochází na nich k velké cirkulaci cestujících. A právě z těchto případů nevhodného vypravení přichází nejvíce stížností od cestujících.

V souvislostech:

Lidé z linky 109 si stěžují na nové autobusy SOR BN 12

Úvodní foto: citybus.cz

Vojtěch Jánský

redaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se především zajímá o dopravu v Praze a středních Čechách. V minulosti pracoval pro web Tram-bus.cz, kde se věnoval historii pražských autobusových linek