Od komunálních voleb v Praze uběhly už tři měsíce a tak je čas zhodnotit první kroky nové Rady hl. m. Prahy, především v oblasti dopravy. Petra Dolínka (ČSSD) vystřídal v roli radního pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Asi nejvýznamnější posun, resp. změnu, vnímám v otázce obnovení tramvajové trati v horní části Václavského náměstí. Podle vyjádření radního Adama Scheinherra pro denik.cz patří mezi dvě prioritní tramvajové stavby. Druhou je prodloužení tramvaje z Pražského povstání na Pankrác, příp. až na Budějovickou.
Především novou tramvajovou trať v centru Prahy město potřebuje. Jediná trať Lazarská – Jindřišská je kapacitně velmi vytížená a v případě výluky na této trati, či při vzniku mimořádných událostí je problém zdejší tramvajové linky odklonit. Jedinou možností je odklon přes Staroměstskou, nebo ukončování (resp. „převlékání“) linek ve Spálené a na druhé straně v Dlážděné ulici.
Nová trať od Muzea do středu Václavského náměstí, případně i od Muzea k Hlavnímu nádraží, by umožnila daleko lépe řešit odklony linek jedoucí Vodičkovou a Jindřišskou ulicí v případě výluky. Zároveň např. dnešní linka 6 by nemusela komplikovaně jezdit z Václavského náměstí na I. P. Pavlova přes tramvajově přetížené Karlovo náměstí. Zlepšení by se dočkaly také Vinohrady, kdy by tramvaj z Vinohradské třídy mohla pokračovat až na Václavské náměstí a dále centrem města.
Reálný a věcný přístup se zdá i k výměnám eskalátorů ve stanicích metra. Pro server aktualne.cz se radní Adam Scheinherr vyjádřil, že byl překvapen chybějící analýzou DPP, proč je třeba jednotlivé eskalátory vyměňovat, jelikož se mu zdají původní sovětské eskalátory kvalitní a jsou méně poruchové, než například eskalátory z 90. let. Prozatím zastavil plánovanou výměnu eskalátorů na Andělu – výstup Na Knížecí.
Ambice má také se zahájením stavby metra D. Nedivím se mu, ale to měli i jeho předchůdci. Pro server e15.cz řekl, že metro se začne stavět letos – v roce 2019. Zda se mu to povede budeme vědět už za rok. Zatím Adam Scheinherr ve funkce mile překvapil.