MHD je taková, jakou si ji uděláme

V sedmnácti městech dnes startuje volné pokračování kampaně na podporu MHD, která se tentokrát zaměří na chování samotných cestujících. Jedná se o další společnou kampaň, která byla vytvořena pod hlavičkou Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR). Celorepublikově kampaň upozorňuje na největší nešvary cestování v MHD, regionálně cílí na zlepšení informovanosti cestující veřejnosti především v oblasti benefitů MHD nebo technologických novinek, které jednotlivé dopravní podniky svým zákazníkům nabízejí.


„Náš dojem z MHD je z velké míry ovlivněn chováním spolucestujících. Z pravidelných průzkumů víme, že právě nevhodné chování spolucestujících patří mezi nejčastější atributy, které uživatelům MHD nejvíce vadí,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda SDP ČR a generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků, a dodává: „To, jak se v dopravním prostředku chováme k sobě i k vybavení, jak jsme ohleduplní k ostatním cestujícím, nebo jak se před nimi projevujeme, se odráží na celkovém dojmu z jízdy.“

Celá kampaň pracuje s pěti základními motivy, nešvary cestujících, které jsou zpracovány jako videa s otevřeným koncem, rozhlasové spoty a online i offline vizuály. Právě videa, která s jistou mírou nadsázky znázorňují běžné situace cestujících v MHD formou komentovaného sportovního zápasu, jsou hlavním nástrojem online části kampaně.

„První část kampaně Máte Hromadu Důvodů byla postavena na důvodech, proč využívat městskou veřejnou dopravu, nyní bychom rádi přispěli ke zlepšení kultury cestování, kterou vytváří sami cestující,“ shrnuje Ladislav Urbánek, 2. místopředseda SDP ČR a dopravní ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.


„Vsadili jsme na sportovního ducha našeho národa, proto padla volba na skvělého komentátora sportovních utkání Petra Svěceného pro namluvení rozhlasových spotů i komentářů k videím. Věřím, že cestující i díky jeho osobnosti přijmou reklamní spoty pozitivně,“ říká Miloš Havránek, 1. místopředseda SDP ČR a generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Kampaň poběží intenzivně, především v online podobě, následující dva měsíce. V zapojených městech se s ní cestující mohou potkat příštích dvanáct měsíců, a to například v podobě polepů vozidel, letáků ve vozidlech nebo rozhlasových spotů.

Tvorba kampaně vyšla na 1,8 mil. Kč a na financování se podílelo všech 17 zapojených dopravních podniků. Autorem kampaně je zlínská digitální marketingová agentura PRIA.

Zdroj: TZ SDP ČR

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)