Odstavených tramvají Škoda je v Praze méně

Pražský dopravní podnik (DPP) se dlouhodobě potýkal s velkým počtem odstavených “nových” tramvají Škoda 14T a 15T. Jaká je situace na jaře 2019?


Tramvaj Škoda 14T

Zatímco v lednu 2018 bylo v provozu jen dvacet tramvají Škoda 14T z celkových 57 vozů. V březnu 2019 bylo odstaveno už jen 17 tramvají a z toho 7 vozů má být zprovozněno do června 2019. Vypadá to, že dlouholetý problém s odstavenými tramvajemi Škoda 14T se podařil vyřešit.

Z 250 vozů novějších tramvají Škoda 15T evidoval dopravní podnik ke konci března patnáct odstavených vozů. Hlavní příčinou jsou opravy a odstavy tramvají po nehodách. Podle vyjádření DPP je cílem mít max. 10 % odstavených tramvají (z různých důvodů: poruchy, nehody, opravy). S desetiprocentní rezervou pro opravy běžně počítají i dopravní podniky např. v německých městech.

Konkrétní důvody odstavených tramvají Škoda 14T a 15T najdete v tabulce na konci článku.

Tramvaj Škoda 15T

„V průběhu dodávek bylo zjištěno několik vad, které bylo nutné řešit na úrovni projektových manažerů obou společností a v některých případech i s Drážním úřadem. V současné době jsou všechny sledované vady opraveny, pouze probíhá upgrade software vozidla, kde jsme jako provozovatel těchto tramvají požadovali upravit některé funkcionality tramvají a jejich komponentů. U posledních cca 40 ks tramvají se nám podařilo vyjednat s výrobcem tramvají prodloužení záruční doby na 5 let a v polovině dodávek byla úspěšně završena jednání dohodou o bezplatném doplnění klimatizací do salonu pro cestující a bezplatném doplnění wifi připojení pro cestující do 125 ks tramvají 15T. Tato doplnění provedl výrobce tramvají zdarma a navíc byl proveden pro odlišení na takto doplněných tramvají tzv. facelift interiéru a exteriéru. Tyto tramvaje lze jednoduše poznat podle žlutého orámování čela vozu,“ sdělila pro dopravní magazín MHD86.cz tisková mluvčí DPP Aneta Řehková.



V souvislostech:

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.