Retrolinka 23 jezdí nově ulicí Hládkov

Oblíbená tramvajová retrolinka číslo 23 doznala od 19. dubna 2019 drobné změny ve své trase. Zároveň byla zprovozněna nová tramvajová zastávka Myslbekova v Praze 6.


Historický zastávkový označník

Od zavedení provozu linky 23 v roce 2017, na kterou jsou vypravovány výhradně tramvaje legendární řady T3, bylo zamýšleno její vedení ulicí Hládkov, kde se nacházela manipulační trať. Ta byla postavena v roce 1926 pro zajištění dopravní obsluhy sokolského sletu. V letech 1927 až 1928 ulicí jezdila pravidelná linka číslo 7, ale jinak byla trať využívána jen sporadicky.

Většinu času své existence měla trať roli pouze manipulační a spojovala tratě v ulicích Myslbekova a Keplerova. Ožívala například při sokolských sletech v letech 1932, 1938 a 1947, kdy tisíce návštěvníků pod strahovský stadion dopravovaly tramvaje.


Jízdní řád linky 23

Pro pravidelný provoz byla trať využívána výjimečně v dobách výluk. Například při stavbě tunelového komplexu Blanka ulicí jezdila linka 25 ve směru do centra v době, kdy probíhala výluka v úseku Hládkov – Vozovna Střešovice.

Nyní se manipulační trať proměnila v trať s pravidelným provozem tramvajové linky. Navíc nově vznikla zastávka Myslbekova ve směru do centra, kterou obsluhuje celotýdenně nostalgická linka 23. Její trasa vede ze smyčky Královka přes Malovanku, Myslbekovu, Brusnici, Malostranskou, Malostranské náměstí, Národní třídu, I. P. Pavlova a v současnosti výlukově přes Náměstí Míru na Čechovo náměstí. V opačném směru jede linka z Brusnice přes Pohořelec na Malovanku a Královku.

 

Souprava T3M na retrolince 23 v ulici Hládkov

Zastávka Myslbekova

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou