Odstavených tramvají Škoda 15T je víc než bylo zřejmé

Dubnový článek „Odstavených tramvají Škoda je v Praze méně“ vyvolal mezi čtenáři dopravního magazínu MHD86.cz řadu reakcí. Do redakce čtenáři zasílali evidenční čísla dalších tramvají, které jsou dlouhodobě odstavené a nebyly uvedené ve zmíněném článku. A tak byl dopravní podnik dotázán na Vámi jmenované vozy.


Podle vyjádření Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) obsahoval původní seznam neprovozní vozy, které nejsou schopné okamžitého zprovoznění. Oproti tomu „reklamované“ vozy 9283, 9298, 9301, 9303, 9311, 9317, 9318 a 9329 nejsou podle stanoviska DPP po mimořádných událostech, čili nejsou neprovozní a z toho důvodu prý nebyly v tabulce uvedeny.

Zda došlo k nedorozumění a nebo pokusu i nižší výkaz dlouhodobě odstavených vozů mohou čtenáři spekulovat.

Na uvedených vozech Škoda 15T probíhá pravidelná údržba, která dle DPP trvá na jednom voze 3 měsíce. Avšak na některých odstavených vozech pravidelná údržba ještě ani nezačala, jak je vidět v tabulce, kterou zaslalo tiskové oddělení dopravního podniku.

V souvislostech:

 

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.