Ve čtvrtek 26. 9. se opakuje situace ze začátku měsíce. Pražský dopravní podnik nemá dostatek provozuschopných tramvají. Minule situaci řešil vypravením retrovozů na linku 7 (o problému jsme mluvili v Dopravním podcastu), nyní vytáhl z „kopřiv“ dříve vyřazené vozy T6A5. První o tom informovala stránka Tramvaje v České republice.
V minulosti dopravní podnik vyhodnotil tramvaje typu T6A5 z devadesátých let jako nepotřebné k vyřazení. Proto vozy v posledních letech postupně vyřazuje z provozu. Vozy jsou následně prodávány například na Ukrajinu, či do Brna. Část vozů je trvale odstavena na ploše vedle ústředních dílen, kde zarůstají „kopřivami“. V provozu zůstává poslední dvacítka vozů z původních 150 kusů.
Jenže ve vozovnách se hromadí velké množství neprovozních vozů. Buď jsou rozbité, nebo po nehodách a dopravní podnik nestíhá jejich opravy pro navrácení do provozu. Kromě toho se projevují letité problémy s koly u tramvají Škoda 15T. Aby toho nebylo málo, dopravní podnik sice v minulých letech nakoupil 15 vyřazených tramvají v Maďarsku, ale nemá dostatečnou kapacitu vozy zmodernizovat.
A tak přicházejí vhod dříve vyřazené vozy, které se nejprve z odstavné plochy vrátily do vozoven, „oprášily se“ a dnes vyjely na linku 16. Konkrétně se jedná o soupravu vozů 8713+8611 na 16. pořadí. Jelikož vozy byly řadu měsíců odstavené, nejsou vybaveny bezkontaktním terminálem pro nákup jízdenek. Tím už delší dobu disponují všechny tramvaje. O chybějícím „automatu na jízdenky“ nejsou cestující před nástupem do vozidla informování.
Dále jsou podle facebookovské stránky Pražské tramvaje v záloze připraveny dříve vyřazené vozy 8611, 8672, 8696, 8709, 8713 a 8723.
Aktualizace 10:33: Souprava zatáhla v 10:32 do vozovny Žižkov.
Úvodní foto: Roman Hloch – Tramvaje v České republice