Ve stanicích metra Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín jsou v pilotním provozu nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá 6 měsíců, plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.
Zobrazovaný čas na nových monitorech ukazuje skutečnou dobu do příjezdu nejbližších dvou souprav metra do stanice. Zohledňuje skutečný provoz metra, tj. každou případnou nepravidelnost, ale také dobu, kterou běžný dospělý cestující ujde klidným krokem od čáry odbavení na peron stanice. Tato doba je individuálně nastavena pro každou stanici. Správnost jejího nastavení si DPP bude ověřovat a podle potřeb upravovat v průběhu pilotního provozu těchto monitorů.
„Chceme poskytovat cestujícím co nejvíce užitečných dopravních informací, aby jejich cesta pražskou MHD byla co nejplynulejší, nejkomfortnější, ale také bezpečná a bez zbytečného běhání po eskalátorech či schodech ve stanicích metra. Zobrazování příjezdů nejbližších souprav ve vybraných stanicích metra je jedním z projektů v rámci smart city, na který v lednu 2020 navážeme zobrazováním skutečných příjezdů autobusů DPP do jednotlivých zastávek,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Je potřebné si uvědomit, že čas příjezdu nejbližší soupravy, který na nových monitorech zobrazujeme, již pokaždé zahrnuje dobu, kterou klidnou chůzí běžný dospělý člověk ujde od čáry odbavení na peron stanice. Při odpočítávání tak monitory nikdy nebudou ukazovat čas příjezdu 10 vteřin nebo nulu, ale jako poslední údaj to vždy bude minimální docházková doba na peron stanice. Poté bude automaticky nahrazen informací o příjezdu následující soupravy,“ vysvětluje Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodává: „Pilotní provoz monitorů poběží následujících šest měsíců, následně jej vyhodnotíme a v případě kladných výsledků budeme monitory vybavovat další vestibuly stanic pražského metra.“
Nové monitory umožní DPP zobrazovat také další provozní informace, jako je například omezení nebo přerušení provozu metra či jiná upozornění a užitečné údaje pro cestující.
TZ DPP
- U budoucí stanice metra Nové Dvory vyroste rezidenční čtvrťTransformační území Nové Dvory o rozloze cca 30 hektarů patří k největším souvislým majetkovým držbám hl. m. Prahy. Okolo nové stanice metra Praha vybuduje městskou čtvrť s dostupným nájemním bydlením a kompletní občanskou vybaveností v podobě … Pokračovat ve čtení
- Metrostav Infrastructure získal ocenění za Most VysočinaSpolečnost Metrostav Infrastructure a.s. obdržela ocenění Ministerstva dopravy ČR za mostní dílo Most Vysočina (dálniční most ev. Č. D1-178), jejímž investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Cena Mostní dílo 2020 byla zástupcům zainteresovaných firem slavnostně … Pokračovat ve čtení
- České Budějovice se snaží stabilizovat personální situaciVedení Dopravního podniku města České Budějovice se i přes nepříznivou situaci daří navyšovat průměrnou mzdu zaměstnanců. Ta aktuálně dosahuje 35 000 Kč, provozovatel českobudějovické MHD se tak drží nad krajským průměrem, který v 1. čtvrtletí 2022 dle ČSÚ … Pokračovat ve čtení
- Kukátko → Praha schválila další rozvoj trolejbusové dopravyRada hl. m. Prahy schválila další elektrifikaci autobusových linek. Trojice současných linek 112, 136 a 150 se má změnit v linky trolejbusové. Kdy ke změně dojde?Ondřeje Matěje Hrubeše (šéfredaktora dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátko na … Pokračovat ve čtení
- V Opavě budou jezdit nové trolejbusy Škoda T’CITY 36 TrMěstský dopravní podnik Opava uzavřel smlouvu se Škoda Group na dodávku tří nových dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda T’CITY 36 Tr. Vozidla budou dodána do 14 měsíců od podpisu smlouvy, tedy v polovině roku 2023. Nové nízkopodlažní trolejbusy … Pokračovat ve čtení