Ve stanicích metra Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín jsou v pilotním provozu nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá 6 měsíců, plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.
Zobrazovaný čas na nových monitorech ukazuje skutečnou dobu do příjezdu nejbližších dvou souprav metra do stanice. Zohledňuje skutečný provoz metra, tj. každou případnou nepravidelnost, ale také dobu, kterou běžný dospělý cestující ujde klidným krokem od čáry odbavení na peron stanice. Tato doba je individuálně nastavena pro každou stanici. Správnost jejího nastavení si DPP bude ověřovat a podle potřeb upravovat v průběhu pilotního provozu těchto monitorů.
„Chceme poskytovat cestujícím co nejvíce užitečných dopravních informací, aby jejich cesta pražskou MHD byla co nejplynulejší, nejkomfortnější, ale také bezpečná a bez zbytečného běhání po eskalátorech či schodech ve stanicích metra. Zobrazování příjezdů nejbližších souprav ve vybraných stanicích metra je jedním z projektů v rámci smart city, na který v lednu 2020 navážeme zobrazováním skutečných příjezdů autobusů DPP do jednotlivých zastávek,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Je potřebné si uvědomit, že čas příjezdu nejbližší soupravy, který na nových monitorech zobrazujeme, již pokaždé zahrnuje dobu, kterou klidnou chůzí běžný dospělý člověk ujde od čáry odbavení na peron stanice. Při odpočítávání tak monitory nikdy nebudou ukazovat čas příjezdu 10 vteřin nebo nulu, ale jako poslední údaj to vždy bude minimální docházková doba na peron stanice. Poté bude automaticky nahrazen informací o příjezdu následující soupravy,“ vysvětluje Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodává: „Pilotní provoz monitorů poběží následujících šest měsíců, následně jej vyhodnotíme a v případě kladných výsledků budeme monitory vybavovat další vestibuly stanic pražského metra.“
Nové monitory umožní DPP zobrazovat také další provozní informace, jako je například omezení nebo přerušení provozu metra či jiná upozornění a užitečné údaje pro cestující.
TZ DPP
- Kukátko: Navštivte čtyři póly PrahyInstitut plánování a rozvoje hlavního města Prahy označil čtyři póly Prahy – severní, jižní, západní a východní. Kde je najdete a jak se k nim dostat městskou dopravou?Druhou "atrakcí" IPRu je betonová tvárnice v obří velikosti … Pokračovat ve čtení
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-BahnuOd 1. ledna 2020 vozí cestující berlínského S-bahnu nové železniční jednotky řady 483/484. První souprava vyjela na linku S47 jezdící v trase Spindlersfeld – Hermannstraße. Pomyslnou štafetu nové jednotce předala souprava typu 485. Ty budou postupně vyřazovány s … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?Vítejte u prvního Dopravního podcastu v roce 2021. Přelom roku přinesl řadu novinek v městské i železniční dopravě, které jsme si nemohli nechat ujít. A jaká jsou témata 91. Dopravního podcastu? Provoz linky PID 103 zajišťuje … Pokračovat ve čtení
- Nízkopodlažní tramvaje Düwag slaví 25 let v DüsseldorfuPřed 25 lety, 12. ledna 1996, byla dodána do německého Düsseldorfu první nízkopodlažní tramvaj. Tu vyrobil místní závod Düwag (firmu Düwag koupila společnost Siemens Mobility). Konkrétně se jednalo o typ MGT6D, místně označen jako NF6. Těchto … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (13): Jak jsem zjistil, že jsem blázenDnešní odpolední směna na klasické lince z Kobylis, nábřežní lince č. 17, by šla nazvat takto: Jak jsem zjistil, že jsem blázen. Přicházím na střídání na zastávce Ke Stírce z centra. Jako vždy, zhruba půl hodiny … Pokračovat ve čtení