V lednu a únoru byla omezena pražská hromadná doprava. Důvodem je nedostatek řidičů u Dopravního podniku hl. m. Prahy, jak bylo sděleno na podzim 2018, kdy vstoupily v platnost první omezení MHD. Jenže ukazuje se, že omezení jsou větší, než při prázdninových jízdních řádech. Velké omezení přišlo například ve Střešovicích a v Letňanech.
Zimní omezení MHD představitelé města hájí nižším počtem přepravených osob v těchto měsících. Přesto takto se nechová město, které chce podporovat své občany v cestování městskou dopravou. U řady linek byl prodloužen interval o 2-3 minuty, což je sice nepříjemné, ale ještě se do dá zvládnout. Nevysvětlitelné je ovšem prodloužení intervalů o 20 či 60 minut a to i v případech, že místem nejede žádná jiná linka. Takové omezení v MHD muselo vzniknout buď lidskou chybou, a nebo nekalým úmyslem.
V Letňanech bylo zrušeno posílení
V září 2019 bylo panem Vodrážkou z dopravního podniku a rovněž zástupci Ropidu slíbeno na radnici Prahy 18 posílení autobusové dopravy v relaci Letňany – Sídliště Letňany. Už tehdy padla dohoda, že s ohledem na nedostatek řidičů u DPP bude posílen provoz linky 158 (zajištění prokladového intervalu s linkou 195) jen v pracovních dnech a posílení víkendů se bude realizovat od března 2020.
V prosinci se posílení provozu linky 158 do letňanského sídliště realizovalo (ač v pozdějších večerních hodinách pracovních dnů nebyl slíbený proklad dodržen), jenže od ledna 2020 došlo opět k omezení – a to většímu, než je prázdninový provoz. Žádné prodloužení intervalu o 2-3 minuty, ale zrušení posíleného provozu linky 158 bez náhrady v sedlech, v podvečerech a ve večerech pracovních dnů.
Autobus k nemocnici s intervalem 120 minut
Ještě větší omezení zažila Praha 6. Omezen byl provoz linky 216 z Hanspaulky, Vokovic, Ořechovky a Střešovic k Ústřední vojenské nemocnici. V tichosti byl prodloužen interval ze 30/60 minut až na 120 minut. Takové omezení nemá v pražské MHD obdoby. Linky, které jezdí v intervalech 30/60 minut se o letních prázdninách běžně neomezují, jelikož by nastalo drastické zhoršení dostupnosti MHD. Proto se omezují drobně páteřní linky s krátkým intervalem v ranních a odpoledních špičkách, ale nikoliv linky s delším intervalem.
Zároveň jízdní řád linky 216 nově nemá pravidelný taktový interval, což bylo dosud základem každé linky MHD. Na lince se nahodile střídá interval mezi spoji od 60 do 120 minut.
Co je důvodem omezení provozu linky k Ústřední vojenské nemocnici? Těžko se lze domnívat, že by se jednalo o chybu pracovníka sestavující jízdní řády. Veřejným tajemstvím je odpor dopravce k lince 216. Poté, co radní pro dopravu Adam Scheinherr na zastupitelstvu hl. m. Prahy sdělil, že linku odebere dopravnímu podniku nastalo v kuloárech zděšení. Někteří si totiž nepřejí, aby provoz linky zajišťoval soukromý dopravce, který má o linku zájem.
Asi nejsmutnější na celé věci omezení linek 158 a 216 je podezření, že se někdo rozhodl škodit pražské MHD a Pražanům.
Neexistuje veřejný soupis všech omezených linek
Celé zimní omezení pražské MHD je zároveň zahaleno nepříjemným pachem. Cestující se ani z webu ROPIDu totiž nedozví, jaké linky byly konkrétně a jak omezeny, či změněny. Na webu je zveřejněn totiž soupis jen pár linek, ač jindy vydává ROPID kompletní informace o všech změněných linkách.
- Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionuŠvýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy pronajímat od … Pokračovat ve čtení
- Nad aplikací Pozor tramvaj! se zavřela vodaSnaha ochránit nepozorné chodce vyústila v testování aplikace, která má upozornit na blížící se tramvaj. Původně se zapojilo pouze pár vozů a občas je vidět i souprava s nálepkou na dveřích. Po velkém … Pokračovat ve čtení
- Festivalové jízdenky mají v Ostravě úspěchVíce než 4,7 tisíce prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání letních festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 250 korun. Jízdenka … Pokračovat ve čtení
- Speciální linka H1 pro hendikepované vyjede 26. července 2024 naposledyZ důvodu minimální a stále klesající poptávky cestujících skončí k 26. červenci 2024 po více než 30 letech provoz speciální autobusové linky H1 v aktuální trase Náměstí Republiky – Chodov. Náhradou … Pokračovat ve čtení
- Mobilní tabla: Po upadlém kole část flotily tramvají KT8N odstavena z provozuKvůli nehodě, při níž za jízdy upadlo kolo tramvaji KT8N, nyní jsou některé vozy tohoto typu odstaveny z provozu, jak informuje server mobilnitabla.cz. Podle webu sledující pražské tramvaje se má jednat … Pokračovat ve čtení