V lednu a únoru byla omezena pražská hromadná doprava. Důvodem je nedostatek řidičů u Dopravního podniku hl. m. Prahy, jak bylo sděleno na podzim 2018, kdy vstoupily v platnost první omezení MHD. Jenže ukazuje se, že omezení jsou větší, než při prázdninových jízdních řádech. Velké omezení přišlo například ve Střešovicích a v Letňanech.
Zimní omezení MHD představitelé města hájí nižším počtem přepravených osob v těchto měsících. Přesto takto se nechová město, které chce podporovat své občany v cestování městskou dopravou. U řady linek byl prodloužen interval o 2-3 minuty, což je sice nepříjemné, ale ještě se do dá zvládnout. Nevysvětlitelné je ovšem prodloužení intervalů o 20 či 60 minut a to i v případech, že místem nejede žádná jiná linka. Takové omezení v MHD muselo vzniknout buď lidskou chybou, a nebo nekalým úmyslem.
V Letňanech bylo zrušeno posílení
V září 2019 bylo panem Vodrážkou z dopravního podniku a rovněž zástupci Ropidu slíbeno na radnici Prahy 18 posílení autobusové dopravy v relaci Letňany – Sídliště Letňany. Už tehdy padla dohoda, že s ohledem na nedostatek řidičů u DPP bude posílen provoz linky 158 (zajištění prokladového intervalu s linkou 195) jen v pracovních dnech a posílení víkendů se bude realizovat od března 2020.
V prosinci se posílení provozu linky 158 do letňanského sídliště realizovalo (ač v pozdějších večerních hodinách pracovních dnů nebyl slíbený proklad dodržen), jenže od ledna 2020 došlo opět k omezení – a to většímu, než je prázdninový provoz. Žádné prodloužení intervalu o 2-3 minuty, ale zrušení posíleného provozu linky 158 bez náhrady v sedlech, v podvečerech a ve večerech pracovních dnů.
Autobus k nemocnici s intervalem 120 minut
Ještě větší omezení zažila Praha 6. Omezen byl provoz linky 216 z Hanspaulky, Vokovic, Ořechovky a Střešovic k Ústřední vojenské nemocnici. V tichosti byl prodloužen interval ze 30/60 minut až na 120 minut. Takové omezení nemá v pražské MHD obdoby. Linky, které jezdí v intervalech 30/60 minut se o letních prázdninách běžně neomezují, jelikož by nastalo drastické zhoršení dostupnosti MHD. Proto se omezují drobně páteřní linky s krátkým intervalem v ranních a odpoledních špičkách, ale nikoliv linky s delším intervalem.
Zároveň jízdní řád linky 216 nově nemá pravidelný taktový interval, což bylo dosud základem každé linky MHD. Na lince se nahodile střídá interval mezi spoji od 60 do 120 minut.
Co je důvodem omezení provozu linky k Ústřední vojenské nemocnici? Těžko se lze domnívat, že by se jednalo o chybu pracovníka sestavující jízdní řády. Veřejným tajemstvím je odpor dopravce k lince 216. Poté, co radní pro dopravu Adam Scheinherr na zastupitelstvu hl. m. Prahy sdělil, že linku odebere dopravnímu podniku nastalo v kuloárech zděšení. Někteří si totiž nepřejí, aby provoz linky zajišťoval soukromý dopravce, který má o linku zájem.
Asi nejsmutnější na celé věci omezení linek 158 a 216 je podezření, že se někdo rozhodl škodit pražské MHD a Pražanům.
Neexistuje veřejný soupis všech omezených linek
Celé zimní omezení pražské MHD je zároveň zahaleno nepříjemným pachem. Cestující se ani z webu ROPIDu totiž nedozví, jaké linky byly konkrétně a jak omezeny, či změněny. Na webu je zveřejněn totiž soupis jen pár linek, ač jindy vydává ROPID kompletní informace o všech změněných linkách.
- Kukátko → Nehody s účastí vozidel DP v roce 2021Dopravní podniky v Praze a Brně spočítaly počty nehody za rok 2021. Ondřeje Matěje Hrubeše (zakladatele dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátko na vlnách Country Radia moderátor Miloš Keller.
- Lidé se vrátili do vlaků, loni najeli o 43 % více kilometrů než v roce 2021České dráhy loni přepravily 157 milionů cestujících. Je to o 30 % více než v roce 2021. Přepravní výkon dosáhl 7,7 miliardy osobokilometrů. Lidé tak ve vlacích národního dopravce ujeli o 43 … Pokračovat ve čtení
- DPP zahájil stavbu nové tramvajové tratě Holyně – SlivenecDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve čtvrtek 2. února u stávající konečné zastávky Holyně slavnostně zahájil výstavbu tramvajové tratě Holyně – Slivenec. Tento úsek je dlouhý půl kilometru a bude … Pokračovat ve čtení
- Škoda Group expanduje do RakouskaŠkoda Group založila novou dceřinou společnost Škoda Group Austria GmbH se sídlem ve Vídni. Tato společnost přebírá 40 zaměstnanců a část aktiv společnosti Molinari Rail GmbH Austria, a to k 1. únoru … Pokračovat ve čtení
- DPP pokřtil historickou tramvaj Tatra K2, v neděli vyjede na linku 42Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes ve vozovně Střešovice pokřtil svoji první tramvaj Tatra K2, která symbolicky dostala evidenční číslo 7000. Rozšířil tím svůj vozový park historických tramvají, které nasazuje … Pokračovat ve čtení