Škoda Transportation byla vybrána jako dodavatel nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Celkem skupina dodá 37 elektrických jednotek typu RegioPanter a zajistí také jejich full servis. Hodnota základní dodávky činí více než 6,5 mld. Kč.
„Naše jednopodlažní jednotky z rodiny RegioPanterů našly v posledních letech svoje uplatnění a oblibu v regionální, příměstské a meziměstské dopravě. Podpisem této smlouvy se výrazně rozrůstá rodina těchto škodováckých vlaků, které přispěly k výraznému zkvalitnění železniční dopravy,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
- Havárie zastaví provoz tramvají na Petřiny
- Historické Tatry v Magdeburgu přejely „po svých“ do muzejního depa
- Podcast Dopravní 6 (48) → Opatření na Hanspaulce a chystané akce TSK
- Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji
- Startuje soutěž na nové vlaky PID
Vlaky budou tvořit páteř železniční dopravy na jižní Moravě. Primárně budou nasazeny na lince S2 – Křenovice horní nádraží – Brno hl.n. – Březová nad Svitavou a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl.n. – Břeclav. V případě elektrifikace dalších tratí je předpoklad provozu i na dalších linkách. Financování projektu z většiny zajistí dotace z Operačního programu Doprava. Třicet jedna vozidel bude ve čtyřvozovém provedení s kapacitou 333 sedadel a šest kusů bude dvouvozových se 146 místy. Všech 37 jednotek bude dodáno do prosince 2022.
„Brzy bude v ČR v provozu již více než sto těchto moderních vozidel. Navíc v příštím roce vyjedou do provozu také na Slovensku a v roce 2022 i v Lotyšsku,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a doplňuje: „Nová generace z řady RegioPanterů zatraktivní železniční dopravu na území Jihomoravského kraje. Součástí zakázky je i možnost dodatečné zvýšení kapacity vložením dalších vozů a zároveň možnost poskytování full servisu po dobu 30 let jejich provozu.“
Moderní jednotky budou dodávány v provedení 2. třídy. Multifunkční oddíly umožňují přepravu vysokého počtu jízdních kol, kočárků a objemných zavazadel. Samozřejmostí jsou vyhrazená místa pro imobilní cestující a jejich doprovod a bezbariérové toalety. Široké vstupní dveře a nízkopodlažní nástup umožní pohodlnou a rychlou výměnu cestujících.
Vlaky budou standardně plně klimatizované, vybavené moderním audiovizuálním systémem, zásuvkami s USB portem pro napájení PC, Wi-Fi, kamerovým systémem a systémem ETCS. Dle požadavku kraje bude cestující mít možnost odbavení přímo ve vlaku. Zároveň ve vlacích bude systém počítání cestujících, který je nezbytným prvkem pro sledování vytíženosti a obsazenosti vozidel. Dopravci tím umožňuje lépe plánovat spoje a snižovat provozní náklady.
TZ Škoda
- Havárie zastaví provoz tramvají na PetřinyOd zahájení denního provozu v sobotu 22. února 2025 do ODVOLÁNÍ je přerušen tramvajový provoz v ulicích Střešovické a Na Petřinách. tramvajové linky 1, 32 a 96 jsou ze zastávky Vozovna Střešovice vedeny přes zastávku Park Maxe van der Stoela do zastávky MALOVANKA a … Pokračovat ve čtení
- Historické Tatry v Magdeburgu přejely „po svých“ do muzejního depaDne 15. ledna 2025 převezly MVB a sdružení IGNah do muzejního depa v Sudenburgu historickou soupravu ČKD T6A2+B6A2, která se stane cenným exponátem. Přestože pravidelný provoz skončil už vloni, její přesun byl zpožděn … Pokračovat ve čtení
- Podcast Dopravní 6 (48) → Opatření na Hanspaulce a chystané akce TSKVyšel nový podcast o dopravě v Praze 6. Dozvíte se o přípravách rozšíření ulice Horoměřická, jak to vypadá s rekonstrukcí stanice metra Hradčanská a posílením linky 2 a zda více aut do Ruzyňské … Pokračovat ve čtení
- Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodejiModernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do … Pokračovat ve čtení
- Startuje soutěž na nové vlaky PIDStředočeský kraj a hl. m. Praha zveřejnily zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na železničního dopravce, který bude na páteřních tratích na území Prahy a Středočeského kraje provozovat od roku 2029 po dobu 30 … Pokračovat ve čtení