Informace o skutečném čase odjezdu všech autobusů Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) z jednotlivých zastávek jsou nově k dispozici veřejnosti v pilotním provozu na webových stránkách kdymitojede.cz, které spravuje společnost ROPID.
V následujících týdnech se tyto údaje postupně objeví ve vyhledávačích spojení a mapových serverech jak na webových stránkách DPP a ROPIDu, tak i v aplikaci PID Lítačka nebo v IDOSu apod. DPP v současnosti pracuje na zpřístupnění stejných informací i u tramvají, které by cestující mohli začít využívat ještě v průběhu letošního roku.
- Kukátko: Navštivte čtyři póly Prahy
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-Bahnu
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?
- Nízkopodlažní tramvaje Düwag slaví 25 let v Düsseldorfu
- Zápisky občasného tramvajáka (13): Jak jsem zjistil, že jsem blázen
Údaje jsou zatím zobrazovány v pilotním provozu, postupně, v průběhu následujících týdnů se tyto údaje dostanou do mapových podkladů na webových stránkách obou společnosti na dpp.cz resp. pid.cz, kde budou cestujícím k dispozici také informace o online poloze všech autobusů DPP, které jsou aktuálně v provozu na jednotlivých linkách. Skutečné odjezdy autobusů DPP z jednotlivých zastávek zaintegruje Operátor ICT také do aplikace PID Lítačka, objeví se ve vyhledávači spojení IDOS a na dalších místech.
„Podařilo se udělat významný krok k vyřešení problému, kdy Praha na rozdíl od mnoha jiných měst nedokázala poskytovat data o poloze svých vozů MHD. Po dlouhých vyjednáváních teď máme náhradní řešení, díky kterému máme k dispozici veřejná data o času odjezdu autobusů ze zastávek. Do konce roku pak chceme zpřístupnit i další data včetně těch o aktuální poloze tramvají,“ řekl Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.
„Městská hromadná doprava musí být pohodlná a uživatelsky přívětivá nejen v dopravních prostředních a na zastávkách. V metru jsme monitory se skutečným příjezdem vlaků nainstalovali na konci prosince, nyní jsme začali zveřejňovat aktuální odjezdy autobusů DPP ze zastávek a během roku 2020 začneme také poskytovat cestujícím informace o skutečných příjezdech všech tramvají,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Podařilo se nám v DPP vyřešit další letitý problém – zveřejňování informací o skutečných odjezdech našich autobusů z jednotlivých zastávek v termínu, ke kterému jsme se zavázali. Je to další z příspěvků DPP k projektu smart city a naplňování jednoho z našich cílů: poskytovat zákazníkům maximum užitečných dopravních informací, které zjednodušují cestování po Praze a zatraktivňují MHD. Chtěl bych poděkovat všem, kteří k úspěšné realizaci tohoto projektu přispěli,“ doplnil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Data, která o odjezdech našich spojů poskytujeme společnosti ROPID, jsou otevřená a přístupná, mohou je pro další dopravní aplikace nekomerčně využívat i jiné subjekty. Stejným směrem chceme jít i u tramvajových linek, na tomto projektu intenzivně pracujeme. Předpokládáme, že cestující si budou moci vyhledat skutečný odjezd jednotlivých tramvajových spojů ze zvolené zastávky ještě v průběhu letošního roku.“
„Oceňuji, že se společným úsilím podařilo pražskému Dopravnímu podniku přidat se k ostatním dopravcům, kteří polohy svých vozidel již zveřejňují. Cestující tak konečně dostanou informace o odjezdech všech autobusů PID, a to bez ohledu na dopravce. S touto datovou základnou pak můžeme výrazně lépe informovat cestující o aktuální dopravní situaci, a to jak ve svých telefonech, tak i přímo na zastávkách,“ řekl Petr Tomčík, ředitel Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID).
„Rozvoj aplikace PID Lítačka patří mezi jednu z priorit naší společnosti pro rok 2020. Informace o reálném čase odjezdů autobusů je jednou z plánovaných novinek, další budou v blízké době následovat,“ dodal Michal Fišer, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Operátor ICT.
TZ DPP, úvodní foto ROPID
- Kukátko: Navštivte čtyři póly PrahyInstitut plánování a rozvoje hlavního města Prahy označil čtyři póly Prahy – severní, jižní, západní a východní. Kde je najdete a jak se k nim … Pokračovat ve čtení
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-BahnuOd 1. ledna 2020 vozí cestující berlínského S-bahnu nové železniční jednotky řady 483/484. První souprava vyjela na linku S47 jezdící v trase Spindlersfeld – Hermannstraße. Pomyslnou štafetu … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?Vítejte u prvního Dopravního podcastu v roce 2021. Přelom roku přinesl řadu novinek v městské i železniční dopravě, které jsme si nemohli nechat ujít. A … Pokračovat ve čtení
- Nízkopodlažní tramvaje Düwag slaví 25 let v DüsseldorfuPřed 25 lety, 12. ledna 1996, byla dodána do německého Düsseldorfu první nízkopodlažní tramvaj. Tu vyrobil místní závod Düwag (firmu Düwag koupila společnost Siemens Mobility). … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (13): Jak jsem zjistil, že jsem blázenDnešní odpolední směna na klasické lince z Kobylis, nábřežní lince č. 17, by šla nazvat takto: Jak jsem zjistil, že jsem blázen. Přicházím na střídání … Pokračovat ve čtení