Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. představil ve čtvrtek 30. ledna 2020 nové parciální trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které byly zakoupeny v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL. Dále nízkoemisní autobusy s pohonem na CNG, zakoupené v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL II a dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace.
Představení nových vozidel se zúčastnil ministr životního prostředí Richard Brabec, primátor statutárního města Ústí nad Labem Petr Nedvědický, členové představenstva a dozorčí rady Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s. a další hosté.
- U5 ve Stuttgartu jezdí nově až do Leinfelden Neuer Markt
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektroniku
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHD
- Poslední letošní etapa rekonstrukce stropní desky nad vestibulem stanice Florenc C
- Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy
Dopravní podnik města Ústí nad Labem má k dnešnímu dni 50 autobusů, které jsou poháněny na stlačený zemní plyn a jsou tak šetrné k životnímu prostředí a obyvatelům města. Pět nových nízkopodlažních nízkoemisních autobusů s pohonem na CNG Iveco Urbanway délky 18 metrů dodala společnost Tezas servis a 5 autobusů délky 12 metrů společnost Zliner. Autobusy splňují emisní normu Euro 6.
Devět parciálních trolejbusů Škoda 27 Tr Solaris dodala do Ústí nad Labem společnost Škoda Electric. Jejich předností je bateriový pohon, který umožňuje trolejbusům jízdu i mimo úseky trakčního trolejového vedení. Dojezdová vzdálenost mimo trakční trolejové vedení je 10 – 12 km.
Nové dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace nahradí stávající Škodu Yetti 2.0 TDi. Mezi jeho hlavní klady patří provoz na stlačený zemní plyn (CNG), čímž se řadí do kategorie ostatních vozidel MHD s pohonem na CNG a je tak šetrné k životnímu prostředí.
Nízkopodlažní vozidla zvyšují komfort cestování veřejnou dopravou a umožňují snazší nastupování a vystupování, které ocení nejen maminky s kočárky, ale i senioři a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Cílem DPmÚL je nejen pravidelná obnova vozidlového parku, ale také zájem o ekologickou dopravu ve městě. Z tohoto důvodu také DPmÚL již vyvíjí aktivity k využití vodíkové technologie pro účely MHD, ve které vidí velký potenciál. Statutární město Ústí nad Labem podporuje kroky k ekologické dopravě.
V rámci celého dne si lidé mohli projít a prohlédnout interiéry vozidel a zeptat se zaměstnanců DPmÚL na další technické parametry jednotlivých předváděných vozidel.
TZ DPmÚL
- U5 ve Stuttgartu jezdí nově až do Leinfelden Neuer MarktNa novou konečnou ve čtvrti Leinfelden se cestující vozí od 18.října. Stanice je 700 metrů vzdálena od původní konečné, má dvě boční vyvýšená nástupiště, bezbariérový přístup a vlaky ji obsluhují s intervaly 20 minut. … Pokračovat ve čtení
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektronikuKaždá kancelář nebo domácnost potřebuje zdroj elektřiny pro napájení notebooků, mobilních telefonů, tabletů a další elektroniky. Nabíjet cestovní elektroniku lze nyní ve 4 184 spojích Českých drah, které tak můžete přeměnit v pojízdný Trainoffice, ale … Pokračovat ve čtení
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHDČlenové Rady městské části Praha 6, Rady obce Horoměřice a městské části Praha – Nebušice se sešli 18. listopadu na společném jednání, aby řešili otázku dopravní situace a konkrétních dopravních opatření v ulici … Pokračovat ve čtení
- Poslední letošní etapa rekonstrukce stropní desky nad vestibulem stanice Florenc CO tomto víkendu bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračovat v odstraňování několikatunových betonových kvádrů původní monolitické desky nacházející se pod křižovatkou ulic Ke Štvanici a Křižíkova. Z důvodu zajištění bezpečnosti bude proto od … Pokračovat ve čtení
- Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusySoučasný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. listopadu 2024 přerušen a nahrazen autobusy. Důvodem je zajištění bezpečnosti, komfortu cestujících a plynulosti dopravy vzhledem na celkový … Pokračovat ve čtení