Letiště Vienna International Airport zažilo další rekordní rok. V loňském roce odbavilo 31,7 milionu cestujících, o 17,1 % více než v předchozím roce. Pro letošní rok očekává zpomalení růstu na tři až pět procent, důvodem je omezený počet slotů.
Vídeňské letiště v roce 2019 profitovalo z pokračujícího nárůstu přepravní poptávky. Jeho branami prošlo v uplynulých dvanácti měsících 31 662 189 cestujících (+ 17,1 %). Narostl především počet takzvaných lokálních pasažérů, pro které byla Vídeň výchozím nebo cílovým místem cesty (24 318 315, + 20,0 %), počet transferových cestujících vloni rostl pomaleji (7 189 864, + 7,6 %). Počet pohybů narostl o 10,7 % na 266 802. Cestující z Vídně nejčastěji mířili do Londýna (707 237).
Zvyšování kvality a CO2 neutralita
„Patříme mezi 20 největších letišť Evropy,“ uvedl předseda představenstva Flughafen Wien AG Julian Jäger. „Navzdory zvýšenému objemu cestujících se nám, společně s Austrian Airlines, podařilo zlepšit i dochvilnost. V roce 2019 byla Vídeň třetím nejdochvilnějším letištěm ve své kategorii v Evropě, světové stojíme na 15. místě,“ zmínil Jäger. Vídeň podle něj usiluje o pětihvězdičkové hodnocení a do roku 2030 i o CO2 neutralitu.
Pomalejší růst
Pro letošní rok očekává Vienna International Airport zpomalení růstu na tři až pět procent. Letišti totiž chybí nové sloty, zejména ve špičkových časech. Do konce roku chce Flughafen Wien investovat kolem 230 milionů eur, značná část financí putuje do modernizace a rozšíření terminálu.
Rok 2020 na letišti Wien-Schwechat v číslech
Cestující | 31 662 189 | + 17,1 % |
z toho lokální cestující: | 24 318 315 | + 20,0 % |
a transferoví cestující | 7 189 864 | + 7,6 % |
Počet pohybů | 266 802 | + 10,7 % |
Cargo (v tunách) | 283 806 | – 3,9 % |
MTOW (v tunách) | 10 878 054 | + 13,6 % |
TZ Vídeň
- Podcast dopravní 6 (19) → Rozvoj letiště do roku 2030Jak zlepšit cyklodopravu na páteřních trasách, problematika zásobování z pohledu firem dovážející jídlo, centrum Baba a řešení dopravy a plánovaný rozvoj ruzyňského letiště do roku 2030. Zajímá vás … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (166) → Tramvaje v CasablanceNejvětší tramvajový systém v Maroku se nachází v Casablance. V provozu jsou linky T1 a T2, ale probíhá výstavba tratí pro další linky. Jaké jsou plány na rozvoj … Pokračovat ve čtení
- Praha vybrala firmu na výstavbu parkovacího domu DědinaRada hl. m. Prahy na svém pondělním jednání rozhodla o výběru dodavatele veřejné zakázky na výstavbu Parkovacího domu Dědina v Praze 6. Cílem projektu je vybudovat na sídlišti … Pokračovat ve čtení
- Na lince PID 413 budou nasazeny autobusy IVECO Crossway LE 14,5m„Při zahájení provozu autobusové linky 413 jsme slíbili, že nejpozději do konce tohoto roku budou nasazeny moderní kapacitní autobusy, které byly dopravcem představeny na slavnostním zahájení v Litoměřicích. Nasazením … Pokračovat ve čtení
- Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný HlavákDánské studio Henning Larsen Architects v soutěžním dialogu na úpravy území hlavního nádraží v Praze zvítězilo se svým návrhem Šťastný Hlavák. Jeho hlavní myšlenkou je přirozené propojení Vrchlického … Pokračovat ve čtení