Železničná spoločnosť Slovensko dnes představila první novou jednopodlažní elektrickou jednotku. Společnost Škoda Transportation v konsorciu se společností ŽOS Trnava slovenským drahám dodá 25 těchto elektrických jednotek.
„Velice mě těší, že dnes ve Vrútkách představujeme první jednopodlažní elektrickou jednotku známou jako Panter pro Slovenské dráhy. S těmito jednotkami se nám daří, dodáváme je i pro České dráhy, Lotyšské dráhy nebo Jihomoravský kraj, a od léta budou postupně nasazovány i na Slovensku,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina a doplňuje: „Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci nebo stylové LED-osvětlení interiéru. Soupravy nabídnou také přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny cestující.“
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.
„Elektrické jednopodlažní jednotky pro Slovenské železnice budou vznikat za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou kusů budou veškeré sériové dodávky vyráběny v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, který se bude podílet na montáži a zkouškách jednotek,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
Široké nástupní dveře spolu s plně průchozím moderním interiérem bez vnitřních dveří umožňují rychlý a plynulý pohyb cestujících. Nástup do vozidla je možný u většiny standardních nástupišť výšky 550 mm přímo bez nutnosti schodů. U ostatních nástupišť je nástup zajištěn s pomocí výsuvných schodů.
TZ Škoda Transportation
- Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionuŠvýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy … Pokračovat ve čtení
- Nad aplikací Pozor tramvaj! se zavřela vodaSnaha ochránit nepozorné chodce vyústila v testování aplikace, která má upozornit na blížící se tramvaj. Původně se zapojilo pouze pár vozů a občas je vidět i souprava s nálepkou na dveřích. … Pokračovat ve čtení
- Festivalové jízdenky mají v Ostravě úspěchVíce než 4,7 tisíce prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání letních festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 250 … Pokračovat ve čtení
- Speciální linka H1 pro hendikepované vyjede 26. července 2024 naposledyZ důvodu minimální a stále klesající poptávky cestujících skončí k 26. červenci 2024 po více než 30 letech provoz speciální autobusové linky H1 v aktuální trase Náměstí Republiky – … Pokračovat ve čtení
- Mobilní tabla: Po upadlém kole část flotily tramvají KT8N odstavena z provozuKvůli nehodě, při níž za jízdy upadlo kolo tramvaji KT8N, nyní jsou některé vozy tohoto typu odstaveny z provozu, jak informuje server mobilnitabla.cz. Podle webu sledující pražské tramvaje se … Pokračovat ve čtení