Železničná spoločnosť Slovensko dnes představila první novou jednopodlažní elektrickou jednotku. Společnost Škoda Transportation v konsorciu se společností ŽOS Trnava slovenským drahám dodá 25 těchto elektrických jednotek.
„Velice mě těší, že dnes ve Vrútkách představujeme první jednopodlažní elektrickou jednotku známou jako Panter pro Slovenské dráhy. S těmito jednotkami se nám daří, dodáváme je i pro České dráhy, Lotyšské dráhy nebo Jihomoravský kraj, a od léta budou postupně nasazovány i na Slovensku,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina a doplňuje: „Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci nebo stylové LED-osvětlení interiéru. Soupravy nabídnou také přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny cestující.“
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.
„Elektrické jednopodlažní jednotky pro Slovenské železnice budou vznikat za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou kusů budou veškeré sériové dodávky vyráběny v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, který se bude podílet na montáži a zkouškách jednotek,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
Široké nástupní dveře spolu s plně průchozím moderním interiérem bez vnitřních dveří umožňují rychlý a plynulý pohyb cestujících. Nástup do vozidla je možný u většiny standardních nástupišť výšky 550 mm přímo bez nutnosti schodů. U ostatních nástupišť je nástup zajištěn s pomocí výsuvných schodů.
TZ Škoda Transportation
- Varšavské metro M2 slaví 10 letPřesně 8. března 2015 byl pro cestující otevřen centrální úsek druhé linky varšavského metra M2. Jeho výstavba trvala čtyři roky. Úsek od stanice Rondo Daszyńskiego po stanici Dworzec Wileński … Pokračovat ve čtení
- Mnichovská MHD se vrátila na předcovidová číslaMnichovský dopravní podnik (Münchner Verkehrsgesellschaft, MVG) v roce 2024 přepravil 615 milionů cestujících, což odpovídá stejnému počtu lidí jako v rekordním roce 2019. Ve srovnání s rokem 2023 se … Pokračovat ve čtení
- Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru v PrazeSpráva železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby takzvaného Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní … Pokračovat ve čtení
- Stockholmské metro slaví 75 letLetos slaví stockholmské metro úctyhodných 75 let a toto jubileum se bude slavit různými způsoby po celý rok. Od února pořádá Muzeum tramvají (Spårvägsmuseet) řadu akcí, které připomenou historii … Pokračovat ve čtení
- První tramvaj Tramlink dorazila do PostupimiPostupim čeká další modernizace tramvajové flotily. Dne 13. března 2025 dorazila do města první z celkem 13 objednaných tramvají typu Stadler Tramlink. https://youtu.be/kAsAWaE1JJA?si=1Vlwi5zPECHNik1H Cesta nové tramvaje byla dlouhá a … Pokračovat ve čtení