Železničná spoločnosť Slovensko dnes představila první novou jednopodlažní elektrickou jednotku. Společnost Škoda Transportation v konsorciu se společností ŽOS Trnava slovenským drahám dodá 25 těchto elektrických jednotek.
„Velice mě těší, že dnes ve Vrútkách představujeme první jednopodlažní elektrickou jednotku známou jako Panter pro Slovenské dráhy. S těmito jednotkami se nám daří, dodáváme je i pro České dráhy, Lotyšské dráhy nebo Jihomoravský kraj, a od léta budou postupně nasazovány i na Slovensku,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina a doplňuje: „Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci nebo stylové LED-osvětlení interiéru. Soupravy nabídnou také přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny cestující.“
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.
„Elektrické jednopodlažní jednotky pro Slovenské železnice budou vznikat za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou kusů budou veškeré sériové dodávky vyráběny v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, který se bude podílet na montáži a zkouškách jednotek,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
Široké nástupní dveře spolu s plně průchozím moderním interiérem bez vnitřních dveří umožňují rychlý a plynulý pohyb cestujících. Nástup do vozidla je možný u většiny standardních nástupišť výšky 550 mm přímo bez nutnosti schodů. U ostatních nástupišť je nástup zajištěn s pomocí výsuvných schodů.
TZ Škoda Transportation
- První ComfortJety začaly jezdit na pravidelných spojích mezi Prahou a BerlínemČeské dráhy na vybrané vlaky spojující českou a německou metropoli nasadily do pravidelného provozu nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Dvě soupravy slouží cestujícím v pravidelném řazení na spojích EC 178 … Pokračovat ve čtení
- Plzeň končí se sdílenými auty KarkulkaPlzeňské městské dopravní podniky (PMDP) rozhodly, že k 31. prosinci 2024 dojde po sedmi letech provozu k ukončení služby sdílených automobilů Karkulka. Carsharing nenaplnil očekávaný vývoj. „Přestože si naše … Pokračovat ve čtení
- Dálniční síť se rozroste o sto kilometrů, cena dálniční známky se od příštího roku změníNavýšení cen všech druhů dálničních známek je poprvé určeno indexem růstu spotřebitelských cen a meziroční změnou délky dálnic v provozu. Jednodenní známka se od ledna 2025 navýší o desetikorunu … Pokračovat ve čtení
- Národní den železnice 2024 v novém termínuCentrem železničářského dění se třetí říjnový víkend stane Česká Třebová. Národní den železnice, který byl kvůli povodňové situaci v září odložen, už má nový termín, a to víkend 19. a … Pokračovat ve čtení
- Tramvaje v Tampere budou delší, Škoda Group podepsala smlouvu na výrobu přídavných modulůŠkoda Group podepsala smlouvu se společností Tampereen Raitiotie Oy na výrobu dalších desetimetrových modulů, které prodlouží stávající 37metrové tramvaje, jež jsou v současnosti provozovány v tramvajové síti v Tampere. … Pokračovat ve čtení