Vítězi veřejných zakázek na nákup nových vozů v kategoriích midibus (MD) a midibus plus (MD+), které Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se staly společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. a Solaris Bus & Coach S.A. DPP v těchto dnech s výrobci uzavřel rámcové smlouvy, díky nimž může v následujících pěti letech nakoupit až 20 midibusů SOR BN 9,5 a 40 midibusů plus Solaris Urbino 10,5.
Cena jednoho midibusu je 5,15 milionů Kč, midibusu plus pak 5,5 milionů Kč bez DPH včetně pětileté záruční doby. Dodávky jednotlivých vozů se budou realizovat dle potřeb DPP na základě dílčích prováděcích smluv. DPP v současnosti již připravuje objednávku na 20 midibusů plus, které by měl výrobce dodat do Prahy do konce letošního roku. DPP je následně nasadí na linky č. 101 a 138.
- Kukátko: Cestující v Praze nově znají aktuální polohy tramvají a jejich zpoždění
- Krize v dopravě – menší tržby a méně cestujících: ČD platy snižují a propouští. DPP platy zvyšuje
- Praze chybí peníze na provoz MHD, přesto DPP utrácí miliony za sponzoring počasí a spoty v médiích
- Škoda Vagonka otevírá největší obráběcí centrum v Evropě. Firma zefektivní produkci nových vlaků
- ROPID se zdráhá transparentnosti ohledně změny dopravce na lince 103
„Oba tendry na nákup midibusů a midibusů plus, které jsme v těchto dnech dokončili, nám opět potvrdily, že se DPP vyplatilo neslevovat ze svých nároků na 5letou záruční dobu a provádění servisu vozů vlastními silami. Ukazuje se, že tyto podmínky dokážou splnit nejen čeští výrobci, ale také zahraniční, v tomto případě společnost Solaris Bus & Coach S.A. patřící do významné španělské skupiny CAF,“ řekl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP a dodal: „Uzavřením rámcové smlouvy nevzniká DPP povinnost vozy odebrat. Dodávky jednotlivých midibusů budeme realizovat v průběhu následujících pěti let na základě dílčích prováděcích smluv dle potřeb obnovy vozového parku DPP, provozních potřeb a požadavků společnosti ROPID. Letos se v první fázi soustředíme na nákup 20 vozů typu midibus plus, tedy prodloužené třídveřové verze. Mimochodem jejich nasazení bude pro DPP premiérové – tento typ autobusů DPP v novodobé historii zatím neprovozoval.“
Nové midibusy či midibusy plus mají výrobci za povinnost dodat DPP do 9 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Jednotková cena nových vozidel bez DPH je dle nabídek vítězů veřejných zakázek 5 148 800 Kč za midibus a 5 499 760 Kč za midibus plus. V pořizovací ceně vozidla je započteno vybavení odbavovacím a informačním systémem a také prodloužená pětiletá záruční doba. Servis nových vozů si bude provádět DPP vlastními silami. Oba typy midibusů jsou nízkopodlažní a plně klimatizované. Pohonnou jednotkou je dieselový motor splňující nejvyšší normu EURO VI. Nové midibusy i midibusy plus budou také vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasicím systémem v motorovém prostoru.
SOR BN 9,5 – základní technické údaje:
Typ: BN 9,5
Výrobce: SOR Libchavy spol. s r.o.
Délka: 9 600 mm
Šířka: 2 525 mm
Výška: 2 950 mm
Počet dveří: 2
Obsaditelnost: 76 osob
Motor: FPT Industrial S.p.A, F4AFE612G, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 728 cm3
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová
Solaris Urbino 10,5 – základní technické údaje:
Typ: Urbino 10
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová
TZ DPP
- Kukátko: Cestující v Praze nově znají aktuální polohy tramvají a jejich zpožděníDopravní podnik hl. m. Prahy splnil dluh vůči cestujícím. Začal zveřejňovat aktuální polohy tramvají. Cestující se nově dozvědí, pokud má tramvaj zpoždění.Vyroste nový dopravní terminál Praha východ … Pokračovat ve čtení
- Krize v dopravě – menší tržby a méně cestujících: ČD platy snižují a propouští. DPP platy zvyšujeEpidemie v roce 2020 postihla všechna odvětví, včetně veřejné dopravy. Nižší počty cestujících znamenaly poklesy tržeb u všech dopravců. Přesto lék na řešení krize mají největší zaměstnavatelé … Pokračovat ve čtení
- Praze chybí peníze na provoz MHD, přesto DPP utrácí miliony za sponzoring počasí a spoty v médiíchKdyž v prosinci 2020 vypustil Dopravní podnik hl. m. Prahy do světa internetu propagační video "Městem bezpečně, městem spolu…", vzbudilo řadu úsměvných ohlasů. Třeba záběry na cestující, … Pokračovat ve čtení
- Škoda Vagonka otevírá největší obráběcí centrum v Evropě. Firma zefektivní produkci nových vlakůNejvětší obráběcí centrum v Evropě za zhruba 100 milionů korun začalo o víkendu sloužit v ostravské společnosti Škoda Vagonka, která právě oslavila 120 let od založení. Dceřiná … Pokračovat ve čtení
- ROPID se zdráhá transparentnosti ohledně změny dopravce na lince 103Organizátor pražské dopravy, společnost ROPID, podezřele zdržuje odpověď na dotaz, kolik korun ročně ušetřil změnou dopravce na lince 103. Ta jezdí z Ládví do Březiněvsi a od … Pokračovat ve čtení