Dopravní společnost Zlín – Otrokovice již má k dispozici čísla o přepravených osobách v uplynulém roce. Celkový počet cestujících dosáhl více než 33 a půl milionu a proti předchozímu roku se zvýšil o 4,3 procenta.
Již čtvrtým rokem za sebou přibylo v trolejbusech a autobusech MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice přepravených cestujících. V roce 2019 představoval meziroční nárůst počtu cestujících 4,31 procenta. Celkový počet přepravených osob se zvýšil z 32,288 milionu cestujících v roce 2018 na 33,681 milionu v roce 2019. Městský autobus nebo trolejbus tedy použilo o téměř 1,4 milionu cestujících více než v roce předchozím. Pro srovnání – v roce 2015 bylo přepraveno 31,459 milionu cestujících. Meziroční nárůst posledního ukončeného roku byl nejvýraznější.
Počet přepravených osob v MHD se vypočítává podle jednotné metodiky pro všechny členy Sdružení dopravních podniků ČR. Celkový počet přepravených osob v MHD se vypočítává z počtu prodaných jízdenek podle jednotlivých tarifních kategorií a druhů jízdného. U časových jízdenek se používají koeficienty, které zohledňují počet jízd, které průměrný cestující s časovou jízdenkou vykoná.
„K největšímu nárůstu počtu cestujících došlo v kategorii časových jízdenek. Počet cestujících s občanskými časovými jízdenkami se sice téměř nezměnil, ale přibylo nám cestování mladých lidí s juniorpasy. Dnes tvoří juniorpasy téměř čtvrtinu ze všech prodaných časových jízdenek. V důsledku zavedení juniorpasů se naopak snížily počty prodaných zlevněných jízdenek pro žáky a studenty,“ upřesnil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.
Významnou skupinou přepravovaných osob jsou u DSZO důchodci nad 70 let věku, kteří po zakoupení seniorpasu cestují ve vozidlech MHD již zadarmo. V loňském roce na ně připadlo 4,355 milionu jízd.
„Vážíme si zvyšujícího se zájmu veřejnosti o používání MHD. Jako velmi pozitivní vidíme skutečnost, že nám zejména díky výhodným juniorpasům přibylo mladých cestujících. Je důležité, aby si už od dětských let zvykali na využívání MHD a považovali za zcela normální, že se člověk pohybuje po městě městskou dopravou,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.
TZ DSZO
- Lime doveze do Prahy elektrokola 4. generace. Budou mít stejnou baterii jako elektrokoloběžkyLime s novou sezónou přináší do Prahy i lepší elektrokola. Díky automatické převodovce a většímu výkonu dokážou v kopcovité metropoli obsloužit širší paletu jezdců. Baterie, která vydrží sedm průměrných jízd, je nyní … Pokračovat ve čtení
- V Buči vyjely autobusy z PrahyJiž v loňském roce jsme zde informovali, že Praha věnuje pět autobusů ukrajinským městům Mykolajiv a Buča. Jednalo se o tři autobusy typu SOR NB 12, evidenční čísla 3546, 3566 a … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (192) → Roman Hloch, tramvaje v Sarajevu a léto s IkarusemJeště nedávno to vypadalo na konec tramvají K2 v Sarajevu. Jenže město se rozhodlo zásadně rozšířit tramvajovou síť a k tomu nebudou stačit nově pořízené Stadlery. Kam se staví nová … Pokračovat ve čtení
- Do Halle a Rostocku přijíždí TINA!Rok 2025 přinesl do německých měst Halle a Rostock inovaci v městské dopravě. Na scénu přicházejí nové tramvaje TINA (Total Integrated Low-floor Drive), které nastavují vyšší standard v oblasti pohodlí, … Pokračovat ve čtení
- Brno se rozloučí s trolejbusy Škoda 21TrDopravní podnik města Brna po více než čtvrtstoletí ukončil provoz trolejbusů Škoda 21Tr. Brno se stalo historicky největším provozovatelem vozů tohoto typu. „Jednadvacítky“ se staly symbolem modernizace městské dopravy v … Pokračovat ve čtení