V únoru se Dopravní podnik hl. m. Prahy pochlubil, že začne dezinfikovat všechny tramvaje ozónem. Důvodem mimo jiné byla chřipková epidemie. O autobusech ani metru nepadlo tehdy ani slovo.
Proto byl dopravní podnik dotázán, zda a od kdy bude ozónem dezinfikovat také všechny autobusy a vozy metra. Bylo by to logické, protože jednotlivé dopravní prostředky (tramvaje, metro a autobusy) se dělí přibližně třetinami na počtech přepravených osob za jeden den.
Jenže dopravní podnik upřednostňuje jen tramvaje. „DPP používá dezinfekci při každém z pravidelných úklidů autobusů či metra, nicméně dezinfekce ozónem se v této chvíli týká „pouze“ všech našich tramvají,“ sdělila koncem února pro MHD86.cz tisková mluvčí DPP Aneta Řehková.
Přitom ještě v polovině února se dopravní podnik v tiskové zprávě pyšnil, že metoda čištění vozidel ozónem viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech používá.
- Ostrava zavedla 24hodinovou jízdenku z jízdenkomatu
- Rozvoj PIDu v roce 2020 a sliby do roku 2021
- Kukátko: Navštivte čtyři póly Prahy
- V Berlíně vyjely nové jednotky S-Bahnu
- Dopravní podcast (91): Předčasná architektonická soutěž pro terminál vysokorychlostní železnice Praha východ?
„Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů,“ stojí v tiskové zprávě DPP.
Proto je podivuhodný rozdílný přístup k čištění tramvají a autobusů a souprav metra v Praze.
Kvůli koronaviru zasedla v pondělí také Bezpečnostní rada MČ Prahy 6. S ohledem na ruzyňské letiště rada požádá dopravní podnik o zvýšenou dezinfekci autobusů, které podnik provozuje na linkách 119 a 191 jezdících na letiště.