Větší rychlost, menší hluk, zatravněné koleje i nové zastávky nebo celé tramvajové smyčky. Dopravní podnik Ostrava (DPO) společně se statutárním městem Ostrava (SMO) zahájil největší investici do modernizace tramvajových tratí ve své novodobé historii.
Někde už stavební práce začaly, jinde se rozběhnou v průběhu léta nebo na podzim. DPO letos zrealizuje více než desítku investičních projektů. Všechny mají několik společných jmenovatelů: rychleji, tišeji, pohodlněji a v hezčím prostředí.
- Lišky přebírají vládu nad lokálními tratěmi. České dráhy jich převzaly už 50
- Týdenní akce v ostravské MHD
- DPMB dokončil opravy kolejí na mostu přes ulici Křížkovského
- Listopadové trvalé změny autobusových linek v Praze
- V pravidelném provoze zůstává poslední pražský banán
„V plánu už jsme tyto akce měli dlouho, teď jsme se ale rozhodli je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů, jdeme do toho. Navzdory ztrátě způsobené koronavirem nechceme, aby se krize promítla do omezení investic. Podobně rozsáhlé projekty totiž plánujeme i v dalších dvou letech. V případě potřeby si vezmeme i úvěr,“ říká předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys. Z rekordních 380 milionů korun vynaloží DPO na přímé investice v roce 2020 366 milionů, dalších 30 milionů půjde na nutné a plánované opravy.