Ulicemi Brna se začíná prohánět osm nových kloubových autobusů, dalších dvanáct stejného typu bude postupně přibývat do konce července. Autobusy SOLARIS Urbino 18 jsou klimatizované a vynikají velkým vnitřním prostorem. Dopravní podnik města Brna za dvacet vozů zaplatí 147 miliónů Kč bez DPH. Během léta dopravce čeká ještě dodávku 20 sólo autobusů značky SOR.
„Nákupem dvaceti kloubových a dvaceti sólo autobusů v letošním roce přistupujeme k výrazné obnově vozového parku autobusů. V případě autobusů SOLARIS Urbino 18 se jedná se o moderní vozy, které pro větší komfort cestujících vedle klimatizace přináší i zvětšený prostor u druhých dveří umožňující rychlý nástup a výstup z vozidla,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektroniku
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHD
- Poslední letošní etapa rekonstrukce stropní desky nad vestibulem stanice Florenc C
- Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy
- Dopravní podnik města Brna vybaví vozidla systémem, který bude automaticky počítat cestující
Mezi další přednosti nových vozů SOLARIS Urbino 18 vedle celovozové klimatizace patří USB nabíječky, systém RIS2 a širokoúhlé LCD monitory. Sedadla pro cestující jsou plastová, na sedací části opatřená potahovou látkou, která zamezí klouzání a zajistí cestujícím lepší tepelnou pohodu. Jedním z benefitů pro řidiče budou například vyhřívaná čelní skla, což zvýší komfort i bezpečnost jízdy.
„Nové autobusy SOLARIS Urbino 18 v provozu nahradí dosluhující autobusy Karosa řady B 900 a Citelis. Cestující se s nimi setkají například na linkách 40, 42, 44, 50 a 84,“ dodal Havránek.
Kompletní dvacítka kloubových autobusů bude po Brně jezdit do konce července. Během srpna a září pak dopravnímu podniku postupně výrobce dodá 20 sólo autobusů SOR typu NS. Oba typy vozů jsou na dieselový pohon.
„Nové autobusy splňují aktuálně platnou emisní normu EURO VI, přispějí tak ke zlepšení ovzduší ve městě Brně.“ doplnil technicko-provozní ředitel Jaromír Holec.
Nutnost udržování podílu autobusů na tento druh pohonu vychází ze smluvního závazku DPMB o možnosti okamžitého poskytnutí až 100 autobusů pro evakuační účely v případě mimořádné události např. v souvislosti s provozem JE Dukovany. Pro tento účel jsou jako nejvhodnější dieselové autobusy vzhledem k možnosti operativního plnění pohonnými hmotami i mimo vozovnu.
DPMB aktuálně provozuje celkem 314 autobusů.
TZ DPMB