Na doklimatizování tramvají Škoda 15T se nepracuje

Venkovní teploty ve stínu přes třicet stupňů a vy musíte nastoupit do přehřáté tramvaje. Realita dnešních dnů. A vypadá to, že i realita dalších let. Na slíbeném doklimatizování tramvají Škoda 15T se totiž nepracuje.

„Vzhledem k dopadům koronakrize na příjmy DPP a MHMP, kdy podle předběžných propočtů bude DPP za celý letošní rok chybět zhruba 1,5 miliardy Kč v tržbách z prodeje jízdného, projednáváme každou investici plánovanou na letošní či příští rok s našim akcionářem, hl. m. Prahou, zejména jejich prioritizaci a načasování právě s ohledem na výpadky v příjmech obou subjektů,“ sdělil pro dopravní magazín MHD86.cz vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík a dodává: „Vzhledem k tomu, že se jedná o investici, týká se to také plánované doklimatizace 124 tramvají 15T. Jednání s Prahou stále probíhají, zatím v této záležitosti nepadlo žádné definitivní rozhodnutí.“

Přitom schválení záměru doklimatizovat tramvaje Škoda 15T schválila Rada hl. m. Prahy a sám dopravní podnik o tom 4. listopadu 2019 informoval na svém webu. Pochopil bych, kdyby se teď, po korona krizi, zpomalilo pracovní tempo instalace klimatizací, ale jak je možné, že se nestihla realizovat jediná tramvaj od listopadu 2019?

Svádět vše na korona krizi začíná být oblíbené alibi. Přitom v tiskové zprávě DPP z listopadu 2019 říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy: „Bohužel v roce 2006 nikdo neřešil, že v letním horku se nebude dát v tramvajích 15T dýchat. Proto musíme tento dluh z minulosti teď splatit, byť cena je samozřejmě vyšší, než kdyby se na klimatizace myslelo od začátku objednávky. My samozřejmě veškeré nové dopravní prostředky pro MHD v Praze soutěžíme s klimatizacemi, komfort cestujících je pro nás důležitý.“

Doklimatizovat nejen tramvaje Škoda 15T, ale i Škoda 14T, považuji za důležitý faktor, který zvýší komfort cestování městskou dopravou. Zvlášť v době, kdy vedení Prahy volá po zdražení jízdného, by bylo vhodné deklarovat cestujícím, že klimatizace ve všech tramvajích (minimálně Škoda 15T) bude od konkrétního data. Důležité je totiž připomenout, že tyto tramvaje budou v Praze jezdit ještě cca 30 let!


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou