Dopravní podcast (78): … s Michalem Trníkem o ulici V Holešovičkách

Ulice V Holešovičkách v Praze 8 se stala mediálně známější po zprovoznění tunelového komplexu Blanka. Komunikace, která je součástí Severojižní magistrály a Prosecké radiály, se stala „náhradou“ za chybějící Městský a Pražský okruh. Proč vznikl nápad zahloubit ulici V Holešovičkách? Jak by to vypadalo? O tom jsem si povídal s Michalem Trníkem, předsedou spolku Holešovičky pro lidi.

Obyvatelé, kteří bydlí v okolí ulice V Holešovičkách trápí každoročně se zvyšující intenzity dopravy. Ranní a odpolední zácpy se staly už běžným jevem a podle místních se zhoršila i kvalita vzduchu v okolí dopravní tepny.

Spolek Holešovičky pro lidi se liší od jiných spolků tím, že nechce blokovat žádnou dopravní stavbu, ani nepožaduje zužování komunikací. Naopak podporuje dostavbu Městského i Pražského okruhu a zároveň požaduje zahloubení ulice V Holešovičkách, protože k zásadnímu poklesu dopravy tady nedojde ani po dostavě obou okruhu.

Jak je daleko projekt zahloubení ulice? Na kolik vyjde?  A co Libeňská spojka? Jak se k Holešovičkám staví radnice Prahy 8 a magistrát?

Pusťte si 78. Dopravní podcast.

___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou