České dráhy. Národní dopravce. Jezdíme s nimi od dětství. Jak se proměnily v posledním desetiletí a jaké novinky pro nás, cestující, připravují? O tom jsem si povídal s Jiřím Ješetou, členem představenstva Českých drah.
České dráhy ukázaly v posledních letech, že korporátní (jednotný) vzhled vozidel má smysl. Jak dlouho Českým drahám trvalo „přemalovat“ téměř celý vozový park? A jaký volí přístup k retro nátěrům?
Jednotný vizuál vozidel veřejné dopravy chce mít také Praha a Středočeský kraj. Jak už v současné době řeší České dráhy požadavky jednotlivých krajů na vlastní vizuál vozidel? Jaké řešení zvolily při jednání s Plzeňským, Karlovarským, Pardubickým, či Olomouckým krajem? I o tom si povídám s Jiřím Ješetou.
Aplikace Můj vlak patří mezi ty nejlepší, které fungují na úrovni „státní správy“. Jednoduché uživatelské prostředí, snadný nákup jízdenek. Kolik cestujících nakupuje jízdenky elektronicky a kde přetrvává nákup jízdenek „na pokladně“? Počítá aplikace Můj vlak s chystaným jednotným tarifem na železnici? Jak bude fungovat jízdenka platící mezi různými dopravci? Jaké bude mít výhody a nevýhody? Dozvíte se v Dopravním podcastu.
Jak to vypadá s modernizací vozového parku? Jaké zlepšení čeká cestující na trati do Děčína, či jaké vozy se plánují nakoupit na linku Praha – Letiště – Kladno a na elektrifikované linky Eska Pražské integrované dopravy? A proč má pořád důležitou roli v osobní dopravě legendární „810“? Proč je nenahraditelná?
A na závěr restaurační a bistro vozy, které mám velmi rád při cestování do zahraničí a na Moravu. Jaká se chystá jejich obměna a vyjedou i na nové linky?
Pusťte si 80. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a HannoveruPražská strojírna dokončila dvě významné zakázky pro dva německé dopravní podniky. Berlín převzal celkem 6 blokových výměn, zatímco v Hannoveru byly instalovány dvě nové výhybky pro rekonstrukci tramvajové trati na Haltenhoffstraße. Obě dodávky potvrzují schopnost … Pokračovat ve čtení
- 35 nových trolejbusů už je v BudějovicíchUž za několik dní budete trolejbusy Škoda 33Tr potkávat v českobudějovickém provozu ještě častěji. K dříve dodaným 14 vozidlům totiž Dopravní podnik města České Budějovice už má k dispozici i zbývajících 21 trolejbusů, které z Plzně dorazily v uplynulých týdnech. … Pokračovat ve čtení
- Moskva zavádí novou kategorii tramvajových linek s označením „diametr“Moskva zveřejnila první čísla ze svého nového projektu, kterým se snaží povýšit tramvajovou dopravu na úroveň páteřního systému. Linka T1, označovaná jako „Moskevský tramvajový diametr“, spojila čtvrť Metrogorodok se stanicí metra Univerzita. Za první měsíc … Pokračovat ve čtení
- Provoz PID během vánočních a novoročních svátkůBěhem letošních vánočních a novoročních svátků a prázdnin bude tradičně upraven provoz veřejné dopravy v Praze i Středočeském kraji. Na Štědrý den bude PID jezdit podle sobotních jízdních řádů s ukončením denního provozu tramvají a autobusů cca … Pokračovat ve čtení
- Nové trolejbusy Škoda 27 Tr pro PlzeňPlzeňské městské dopravní podniky (PMDP) ještě do konce letošního roku zařadí do provozu 9 nových bateriových trolejbusů. Jedná se o 5 dvanáctimetrových vozů typu 26 Tr a 4 osmnáctimetrové vozy typu 27 Tr. Celkem bude … Pokračovat ve čtení


