České dráhy. Národní dopravce. Jezdíme s nimi od dětství. Jak se proměnily v posledním desetiletí a jaké novinky pro nás, cestující, připravují? O tom jsem si povídal s Jiřím Ješetou, členem představenstva Českých drah.
České dráhy ukázaly v posledních letech, že korporátní (jednotný) vzhled vozidel má smysl. Jak dlouho Českým drahám trvalo „přemalovat“ téměř celý vozový park? A jaký volí přístup k retro nátěrům?
Jednotný vizuál vozidel veřejné dopravy chce mít také Praha a Středočeský kraj. Jak už v současné době řeší České dráhy požadavky jednotlivých krajů na vlastní vizuál vozidel? Jaké řešení zvolily při jednání s Plzeňským, Karlovarským, Pardubickým, či Olomouckým krajem? I o tom si povídám s Jiřím Ješetou.
Aplikace Můj vlak patří mezi ty nejlepší, které fungují na úrovni „státní správy“. Jednoduché uživatelské prostředí, snadný nákup jízdenek. Kolik cestujících nakupuje jízdenky elektronicky a kde přetrvává nákup jízdenek „na pokladně“? Počítá aplikace Můj vlak s chystaným jednotným tarifem na železnici? Jak bude fungovat jízdenka platící mezi různými dopravci? Jaké bude mít výhody a nevýhody? Dozvíte se v Dopravním podcastu.
Jak to vypadá s modernizací vozového parku? Jaké zlepšení čeká cestující na trati do Děčína, či jaké vozy se plánují nakoupit na linku Praha – Letiště – Kladno a na elektrifikované linky Eska Pražské integrované dopravy? A proč má pořád důležitou roli v osobní dopravě legendární „810“? Proč je nenahraditelná?
A na závěr restaurační a bistro vozy, které mám velmi rád při cestování do zahraničí a na Moravu. Jaká se chystá jejich obměna a vyjedou i na nové linky?
Pusťte si 80. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a DVe středu 18. prosince uplynul termín pro podání žádostí zájemců o účast v zadávacím řízení na dodavatele automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra. DPP obdržel závazné žádosti od dvou … Pokračovat ve čtení
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizacíPřípravy revitalizace důležitého ostravského dopravního uzlu náměstí Republiky finalizují. Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení nástupní hrany … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v NorimberkuAutomatické metro, rušení a obnovování tramvajových tratí, elektrobusy, muzeum MHD, metrem na letiště a posilování tramvajového provozu na současné infrastruktuře. O městské dopravě v Norimberku mluvil Miloš Keller s Ondřejem Matějem Hrubešem. Dopravní podcast naladíte také … Pokračovat ve čtení
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřenyDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic metra Českomoravská a Pankrác. Rekonstrukce obou stanic začne ve stejný den. Z tohoto důvodu budou od pondělí 6. ledna 2025 od zahájení provozu … Pokračovat ve čtení
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PIDOd 1. ledna 2025 dochází k integraci MHD Vlašim do systému PID. Současná linka 206001 Vlašim, Hrazená Lhota – Vlašim, záv. bude zrušena a nahrazena linkou PID 841, která navíc nově obslouží oblasti okolo Žižkova … Pokračovat ve čtení