České dráhy. Národní dopravce. Jezdíme s nimi od dětství. Jak se proměnily v posledním desetiletí a jaké novinky pro nás, cestující, připravují? O tom jsem si povídal s Jiřím Ješetou, členem představenstva Českých drah.
České dráhy ukázaly v posledních letech, že korporátní (jednotný) vzhled vozidel má smysl. Jak dlouho Českým drahám trvalo „přemalovat“ téměř celý vozový park? A jaký volí přístup k retro nátěrům?
Jednotný vizuál vozidel veřejné dopravy chce mít také Praha a Středočeský kraj. Jak už v současné době řeší České dráhy požadavky jednotlivých krajů na vlastní vizuál vozidel? Jaké řešení zvolily při jednání s Plzeňským, Karlovarským, Pardubickým, či Olomouckým krajem? I o tom si povídám s Jiřím Ješetou.
Aplikace Můj vlak patří mezi ty nejlepší, které fungují na úrovni „státní správy“. Jednoduché uživatelské prostředí, snadný nákup jízdenek. Kolik cestujících nakupuje jízdenky elektronicky a kde přetrvává nákup jízdenek „na pokladně“? Počítá aplikace Můj vlak s chystaným jednotným tarifem na železnici? Jak bude fungovat jízdenka platící mezi různými dopravci? Jaké bude mít výhody a nevýhody? Dozvíte se v Dopravním podcastu.
Jak to vypadá s modernizací vozového parku? Jaké zlepšení čeká cestující na trati do Děčína, či jaké vozy se plánují nakoupit na linku Praha – Letiště – Kladno a na elektrifikované linky Eska Pražské integrované dopravy? A proč má pořád důležitou roli v osobní dopravě legendární „810“? Proč je nenahraditelná?
A na závěr restaurační a bistro vozy, které mám velmi rád při cestování do zahraničí a na Moravu. Jaká se chystá jejich obměna a vyjedou i na nové linky?
Pusťte si 80. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Středočeský kraj plánuje zdražení MHD, hrozí nárůst aut v Praze?Středočeský kraj připravuje zdražení jízdného ve veřejné dopravě, které by mělo vstoupit v platnost od ledna 2026. Podle plánů má cena elektronických jízdenek a kuponů vzrůst o pětinu, u papírových jízdenek dokonce o 30 procent. … Pokračovat ve čtení
- Ústeckou Výstupní pojedou trolejbusyProjekt „Výstavba trolejbusové tratě v ulici Výstupní, Ústí nad Labem“ završí poslední etapu změny dopravní obslužnosti ve městě Ústí nad Labem. Po dokončení výstavby trolejbusové tratě budou dopravní obslužnost zajišťovat parciální kapacitní trolejbusy (18 m) … Pokračovat ve čtení
- Autobusem na Ještěd každou hodinuOd soboty 5. dubna bude opět v provozu autobusová linka na Ještěd. Jezdit bude během dubna a října o víkendech a ve svátky, od května do konce září pak pojede denně. Autobusová doprava byla v roce 2024 zavedena … Pokračovat ve čtení
- Praha kolejová v roce 2050. V CAMPu začíná výstava o budoucnostiKolejová doprava zažívá všude ve světě renesanci – stává se udržitelnější a efektivnější formou městského, regionálního i mezinárodního cestování. Výstava Praha zítra? Propojené město ukazuje, že ani Praha nezůstává pozadu. Do roku 2050 zde přibudou … Pokračovat ve čtení
- Moderní vlaky se v Olomouckém a Zlínském kraji rychle zabydlely, denně najedou tisíce kilometrůRegionální doprava v České republice v posledních letech výrazně mění svou tvář. České dráhy v krajích nasazují moderní vozidla, která cestující vozí do zaměstnání, do školy nebo za volnočasovými aktivitami. V Olomouckém kraji České dráhy provozují tři … Pokračovat ve čtení