Pražská doprava oslavila v listopadu hned několik výročí. Liberecký Boveraclub uspořádal pro nadšence první jízdu tramvají T2-62 on-line. V Bochumi zprovoznili novou tramvajovou trať a vyřadili z provozu celou flotilu nízkopodlažních tramvají. Linka 19 v Praze nevyjede, její krátká trasa neměla smysl. DPP nakoupil nové Solarisy 10,5 Midibus+, chybí jim větší transparenty. A Roman si koupil železniční kolejiště.
35 let nás vozí soupravy metra na trase B. První provozní úsek byl ze Smíchova na Florenc. 30 let jezdí „béčko“ z Florence na Českomoravskou. Jaký máme vztah k žluté trase pražského metra jsem probrali v podcastu. Znáte třeba naší hru „Jedno rychlý malý“? Významné výročí proběhlo i u tramvají. 25 let vozí Pražany tramvaje T6A5 a my vzpomínáme na první setkání s těmito vozy. 30 let jezdí tramvaje z Palmovky na Ohradu a před 70 lety vyjely tramvaje od Vojenské nemocnice na Petřiny.Boveraclub 17. listopadu uspořádal první veřejnou jízdu „novou“ historickou tramvají T2-62. Z důvodu epidemie se jízda konala bez cestujících, ale Boveraclub z celé jízdy přenášel on-line přenos na internet. Jeho součástí byly i rozhovory s osobnostmi Boveraclubu. Skalní fanoušci si mohli zakoupit na jízdu symbolickou jízdenku pro podporu záslužné činnosti Boveraclubu.
V německé Bochumi 1. listopadu zprovoznili novou tramvajovou trať Langendreer Markt – Papenholz. Nová trať měří 2,6 km a zprovozněné byly nové linky 305 a 309. Nová trať je náhradou za zrušenou lesní trať přes Papenholz a vede zastavěným územím.
13. listopadu naposledy v Bochumi vyjely nízkopodlažní tramvaje řady MGT6D (místně značené NF6D). Celá flotila čtyř desítek vozů byla v posledních letech postupně odprodána do polské Lodži. Poslední den vyjely vozy ev. č. 401 a 421 na linky 308 a 318.
Tramvajová linka 19 v Praze zatím nevyjede. Jaké přinášela komplikace pro cestující a pro křižovatku nám. bří. Synků x Otakarova? Jaký je celkový záměr s trasováním linky 19? Proč rovnou neměla jezdit na Lehovec? O tom se dozvíte podrobnosti v Dopravním podcastu.
Pražský dopravní podnik nakoupil nové autobusy Solaris Urbino 10,5 Midibus+. Kromě faktu, že jsou ve starém červeno-bílém vizuálu probíráme důvody jejich malých čelních transparentů. Proč se zdají být malé na Solarisech? A proč se Praha neumí inspirovat Varšavou, nebo třeba Ústeckým kraje, kde jsou na vozech velké čelní transparenty? Bylo by to technicky možné v Praze? Velké téma, o kterém byla i řada diskuzí na internetu.
Závěrem se Roman rozpovídal o jeho novém železničním kolejišti ve velikosti HO a probrali jsme, jaký je rozdíl mezi „vláčkodromem“ a modulovou železnicí.
Pusťte si 84. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- Podcast dopravní 6 (19) → Rozvoj letiště do roku 2030Jak zlepšit cyklodopravu na páteřních trasách, problematika zásobování z pohledu firem dovážející jídlo, centrum Baba a řešení dopravy a plánovaný rozvoj ruzyňského letiště do roku 2030. Zajímá vás dopravní dění v Praze 6? Pusťte si … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (166) → Tramvaje v CasablanceNejvětší tramvajový systém v Maroku se nachází v Casablance. V provozu jsou linky T1 a T2, ale probíhá výstavba tratí pro další linky. Jaké jsou plány na rozvoj městské dopravy ve městě s 3,5 milionem … Pokračovat ve čtení
- Praha vybrala firmu na výstavbu parkovacího domu DědinaRada hl. m. Prahy na svém pondělním jednání rozhodla o výběru dodavatele veřejné zakázky na výstavbu Parkovacího domu Dědina v Praze 6. Cílem projektu je vybudovat na sídlišti v blízkosti nově zprovozněné tramvajové trati kryté … Pokračovat ve čtení
- Na lince PID 413 budou nasazeny autobusy IVECO Crossway LE 14,5m„Při zahájení provozu autobusové linky 413 jsme slíbili, že nejpozději do konce tohoto roku budou nasazeny moderní kapacitní autobusy, které byly dopravcem představeny na slavnostním zahájení v Litoměřicích. Nasazením těchto čtyř nových moderních autobusů dochází samozřejmě … Pokračovat ve čtení
- Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný HlavákDánské studio Henning Larsen Architects v soutěžním dialogu na úpravy území hlavního nádraží v Praze zvítězilo se svým návrhem Šťastný Hlavák. Jeho hlavní myšlenkou je přirozené propojení Vrchlického sadů, odbavovací haly, nové tramvajové zastávky přímo … Pokračovat ve čtení