Pražská doprava oslavila v listopadu hned několik výročí. Liberecký Boveraclub uspořádal pro nadšence první jízdu tramvají T2-62 on-line. V Bochumi zprovoznili novou tramvajovou trať a vyřadili z provozu celou flotilu nízkopodlažních tramvají. Linka 19 v Praze nevyjede, její krátká trasa neměla smysl. DPP nakoupil nové Solarisy 10,5 Midibus+, chybí jim větší transparenty. A Roman si koupil železniční kolejiště.
35 let nás vozí soupravy metra na trase B. První provozní úsek byl ze Smíchova na Florenc. 30 let jezdí „béčko“ z Florence na Českomoravskou. Jaký máme vztah k žluté trase pražského metra jsem probrali v podcastu. Znáte třeba naší hru „Jedno rychlý malý“? Významné výročí proběhlo i u tramvají. 25 let vozí Pražany tramvaje T6A5 a my vzpomínáme na první setkání s těmito vozy. 30 let jezdí tramvaje z Palmovky na Ohradu a před 70 lety vyjely tramvaje od Vojenské nemocnice na Petřiny.Boveraclub 17. listopadu uspořádal první veřejnou jízdu „novou“ historickou tramvají T2-62. Z důvodu epidemie se jízda konala bez cestujících, ale Boveraclub z celé jízdy přenášel on-line přenos na internet. Jeho součástí byly i rozhovory s osobnostmi Boveraclubu. Skalní fanoušci si mohli zakoupit na jízdu symbolickou jízdenku pro podporu záslužné činnosti Boveraclubu.
V německé Bochumi 1. listopadu zprovoznili novou tramvajovou trať Langendreer Markt – Papenholz. Nová trať měří 2,6 km a zprovozněné byly nové linky 305 a 309. Nová trať je náhradou za zrušenou lesní trať přes Papenholz a vede zastavěným územím.
13. listopadu naposledy v Bochumi vyjely nízkopodlažní tramvaje řady MGT6D (místně značené NF6D). Celá flotila čtyř desítek vozů byla v posledních letech postupně odprodána do polské Lodži. Poslední den vyjely vozy ev. č. 401 a 421 na linky 308 a 318.
Tramvajová linka 19 v Praze zatím nevyjede. Jaké přinášela komplikace pro cestující a pro křižovatku nám. bří. Synků x Otakarova? Jaký je celkový záměr s trasováním linky 19? Proč rovnou neměla jezdit na Lehovec? O tom se dozvíte podrobnosti v Dopravním podcastu.
Pražský dopravní podnik nakoupil nové autobusy Solaris Urbino 10,5 Midibus+. Kromě faktu, že jsou ve starém červeno-bílém vizuálu probíráme důvody jejich malých čelních transparentů. Proč se zdají být malé na Solarisech? A proč se Praha neumí inspirovat Varšavou, nebo třeba Ústeckým kraje, kde jsou na vozech velké čelní transparenty? Bylo by to technicky možné v Praze? Velké téma, o kterém byla i řada diskuzí na internetu.
Závěrem se Roman rozpovídal o jeho novém železničním kolejišti ve velikosti HO a probrali jsme, jaký je rozdíl mezi „vláčkodromem“ a modulovou železnicí.
Pusťte si 84. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- Kukátko → Náhradní parkování na Dědině a dopravní vycházka k trolejbusům na HanspaulceNa Dědině bylo otevřeno dočasné náhradní parkoviště poblíž stavby tramvajové trati, v ulici Na Petřinách byly opraveny vpusti do kanalizace a chystá se dopravní vycházka k elektrifikaci linky 131. Ondřeje Matěje Hrubeše (zakladatele dopravního magazínu … Pokračovat ve čtení
- Středočeský kraj má na stole strategii zajištění železniční dopravy pro další rokyStředočeský kraj připravuje největší obnovu železničního vozového parku za posledních několik desetiletí. Skok ze stavu železničního muzea do 21. století však nebude zadarmo. Náklady budou tak vysoké (cca 60 miliard Kč), že bez změny rozpočtového … Pokračovat ve čtení
- Trvalé změny PID v souvislosti s prodloužením tramvaje do LibušeV souvislosti s prodloužením tramvajové trati do Libuše dojde od soboty 27. května k prodloužení poloviny spojů linky 17 do nového úseku se čtyřmi novými zastávkami: Hasičská stanice Modřany, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (157) → Sebastian Frömel, prodej jízdenek ve FlixbusuJak funguje předprodej jízdenek u autobusového dopravce Flixbus? Jaké produkty si můžete koupit v jejich kamenných prodejnách? Která místa jsou první vyprodaná? Kam se dá výhodně cestovat přes noc? O tom si Ondřej Matěj Hrubeš … Pokračovat ve čtení
- Senioři žádají nízkopodlažní tramvaje na linku 2Senioři jsou velmi významnou skupinou obyvatel, které se dotýká stále intenzivnější doprava ve městě. V rámci své gesce přijal radní pro dopravu MČ Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš pozvání na setkání se členy Senior klubu, které … Pokračovat ve čtení