Pražská doprava oslavila v listopadu hned několik výročí. Liberecký Boveraclub uspořádal pro nadšence první jízdu tramvají T2-62 on-line. V Bochumi zprovoznili novou tramvajovou trať a vyřadili z provozu celou flotilu nízkopodlažních tramvají. Linka 19 v Praze nevyjede, její krátká trasa neměla smysl. DPP nakoupil nové Solarisy 10,5 Midibus+, chybí jim větší transparenty. A Roman si koupil železniční kolejiště.
35 let nás vozí soupravy metra na trase B. První provozní úsek byl ze Smíchova na Florenc. 30 let jezdí „béčko“ z Florence na Českomoravskou. Jaký máme vztah k žluté trase pražského metra jsem probrali v podcastu. Znáte třeba naší hru „Jedno rychlý malý“? Významné výročí proběhlo i u tramvají. 25 let vozí Pražany tramvaje T6A5 a my vzpomínáme na první setkání s těmito vozy. 30 let jezdí tramvaje z Palmovky na Ohradu a před 70 lety vyjely tramvaje od Vojenské nemocnice na Petřiny.Boveraclub 17. listopadu uspořádal první veřejnou jízdu „novou“ historickou tramvají T2-62. Z důvodu epidemie se jízda konala bez cestujících, ale Boveraclub z celé jízdy přenášel on-line přenos na internet. Jeho součástí byly i rozhovory s osobnostmi Boveraclubu. Skalní fanoušci si mohli zakoupit na jízdu symbolickou jízdenku pro podporu záslužné činnosti Boveraclubu.
V německé Bochumi 1. listopadu zprovoznili novou tramvajovou trať Langendreer Markt – Papenholz. Nová trať měří 2,6 km a zprovozněné byly nové linky 305 a 309. Nová trať je náhradou za zrušenou lesní trať přes Papenholz a vede zastavěným územím.
13. listopadu naposledy v Bochumi vyjely nízkopodlažní tramvaje řady MGT6D (místně značené NF6D). Celá flotila čtyř desítek vozů byla v posledních letech postupně odprodána do polské Lodži. Poslední den vyjely vozy ev. č. 401 a 421 na linky 308 a 318.
Tramvajová linka 19 v Praze zatím nevyjede. Jaké přinášela komplikace pro cestující a pro křižovatku nám. bří. Synků x Otakarova? Jaký je celkový záměr s trasováním linky 19? Proč rovnou neměla jezdit na Lehovec? O tom se dozvíte podrobnosti v Dopravním podcastu.
Pražský dopravní podnik nakoupil nové autobusy Solaris Urbino 10,5 Midibus+. Kromě faktu, že jsou ve starém červeno-bílém vizuálu probíráme důvody jejich malých čelních transparentů. Proč se zdají být malé na Solarisech? A proč se Praha neumí inspirovat Varšavou, nebo třeba Ústeckým kraje, kde jsou na vozech velké čelní transparenty? Bylo by to technicky možné v Praze? Velké téma, o kterém byla i řada diskuzí na internetu.
Závěrem se Roman rozpovídal o jeho novém železničním kolejišti ve velikosti HO a probrali jsme, jaký je rozdíl mezi „vláčkodromem“ a modulovou železnicí.
Pusťte si 84. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- Pardubice investují do městské dopravy, nakoupí osm nových trolejbusů od Škoda GroupDopravní podnik města Pardubic navázal na dlouholetou spolupráci se Škoda Group a do své flotily si objednal nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 32 Tr. Kontrakt v hodnotě přesahující 107 milionů Kč zahrnuje výrobu osmi trolejbusů, které budou … Pokračovat ve čtení
- 50 let metra – výstava, filmy, hra a speciální programPůlstoletí páteře pražské MHD mapuje nová putovní výstava, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice. Bude k vidění do poloviny srpna na osmi různých místech v Praze. Od dnešního dne si … Pokračovat ve čtení
- České dráhy zahajují soutěžní dialog na nové moderní sídloČeské dráhy v těchto dnech odstartovaly soutěžní dialog na nové sídlo skupiny ČD v Praze. Cílem je najít nejefektivnější a nejvýhodnější řešení současné situace, kdy jsou administrativní a provozní zaměstnanci Českých drah a jejich dceřiných společností rozptýleni … Pokračovat ve čtení
- DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvajeDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do provozu svůj první průjezdný, třístupňový lakovací box pro vícečlánkové tramvaje. Umožní opravovat lak současně na všech třech typech více jak třicetimetrových tramvajích … Pokračovat ve čtení
- FlixBus podpořil společnost Refugium, která obnovuje přírodu nedaleko Karlových VarůFlixBus nepropojuje pouze velké metropole. Naopak – polovinu destinací, které v Česku obsluhuje, tvoří obce a města do 20 tisíc obyvatel. I regionální centra totiž můžou být centrem rozmanitosti a života pro široké okolí. Podobně to … Pokračovat ve čtení