V Bochumi otevřeli novou tramvajovou trať

První listopadový den byla v německé Bochumi zprovozněna nová tramvajová trať Langendreer Markt – Papenholz. Spojuje Langendreer a Witten. Tím byla i zrušena původní jednokolejná trať vedená polem a lesem, kde jezdila linka 310.

Nová trať dlouhá 2,6 km vede zastavěným územím a spojuje Witten s železniční stanicí Langendreer, odkud jezdí linky S-Bahn do centra Bochumi. Cestování veřejnou dopravou se tak v této části města zrychlilo.

Linka 310 v obci Witten. Düwag M6S (rok výroby 1976-1977)

Původní linka 310 v trase Witten, Heven Dorf – Höntrop Kirche zůstává v provozu, jen využívá novou trať. Provoz linky 310 doplňují ještě linky 305 a 309. Každá z nich kopíruje linku 310 z jednoho koncového úseku do zastávky Langendreer Markt, kde se odpojují od třistadesítky a jedou k nádraží Langendreer. Lika 305 jezdí v trase Höntrop Kirche – Langendreer, linka 309 v trase Witten, Heven Dorf – Langendreer.

Zároveň na linku 310 jsou nově nasazovány nízkopodlažní tramvaje Variobahn.

O nové trati jsme se bavili také v 84. Dopravním podcastu:

Nové linkové schéma

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.