Zadní vozy retro tramvají hlídají průvodčí před vandalismem. Od pondělí střešovická retra jen v sólech

Škodu za více jak 60 tisíc způsobili vandalové za poslední týdny v retro tramvajích. Pražský dopravní podnik musel nasadit hlídače do zadních vozů retrosouprav. Od pondělí 15. února budou střešovické retro tramvaje jezdit jen na sólo linkách. O vandalství v zadních vozech psal web MHD86.cz už 5. února.

„Letos v lednu jsme na druhých vozech retro tramvají na linkách 18 a 22 zaznamenali 3 sprejerské útoky. Dokonce nám někdo posprejoval část vnějších zdí haly vozovny Střešovice. Odhadovaná škoda na retro tramvajích je více než 60 tisíc korun. V loňském roce k žádným podobným útokům na retro tramvaje nedošlo, proto jsme chtěli pokračovat v jejich vypravování ve dvojicích na pravidelných linkách i letos,“ sdělil pro dopravní magazín MHD86.cz Daniel Šabík, vedoucí komunikace DPP.

Aby nedocházelo k dalšímu poškozování zadních vozů, musel dopravní podnik obsadit druhé vozy na lince 18 průvodčími, resp. hlídači. Zároveň DPP rozhodl, že od 15. února nebude retro soupravy nasazovat na linky 18, ani 22, kde jezdily v minulých týdnech.

„Budeme retro vozy nasazovat jako sólo pouze na linkách 30 a 32 a o víkendu 20. a 21. 2. 2021 na linkách 30 a 35. Jakmile dokončíme opravu tramvajové tratě v Chotkově ulici a obnovíme provoz linky 2, budeme retro vozy nasazovat opět na ni,“ upřesnil Daniel Šabík (DPP).

Změna se podle DPP netýká linky 15, kam jsou retro vozy vypravovány z Ústředních dílen DP.

„Jestli budeme v budoucnu vypravovat retro soupravy opět i na linkách 18, 22 nebo 23, to teprve ukáže budoucnost, zejména další vývoj pandemie covid-19 a koronakrize. Není vyloučeno, že se retro soupravy v budoucnu vrátí i na zmiňované linky vypravované z vozovny Střešovice,“ uzavírá Daniel Šabík.


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.