Už několik desetiletí se mluví o modernizaci železniční trati z pražského Masarykova nádraží, přes Dejvice a Veleslavín do Kladna (včetně odbočky na ruzyňské letiště). U konce jsou i letité diskuze probíhající v Praze 6 a zahájení stavebních prací je téměř na dohled. Jak bude nově trať vypadat? Jak se změní jednotlivé stanice a zastávky? O tom si Ondřej Matěj Hrubeš povídal ze Správy železnic s Jakubem Bazgierem (náměstkem ředitele Stavební správy západ) a Davidem Ježkem (vedoucím projektu Praha – Letiště VH – Kladno).

V podcastu jsme probrali také modernizaci železniční tratě v úseku Bubny – Stromovka, vodní tramvaj Holešovice – Stromovka – Podbaba, či přeměnu přestupního uzlu Vltavská.
V Dopravním podcastu probíráme historii projektu. Narážíme i na fakt, že na území Prahy 6 povede železniční tunel v téměř stejné trase jako metro A. Následně projíždíme v podcastu celou trať po jednotlivých stanicích, resp. zastávkách. Začínáme na Masarykově nádraží, které se zásadně promění a „jízdu“ končíme v Kladně.
Do jakých etap je modernizace trati rozdělena? Které úseky se budou stavět první a kdy bude celá trať hotová? Proč nakonec nebude mezi Masarykovým nádražím a Hlavním nádražím spojovací „pojízdný chodník“? Jak se bude jmenovat stanice na Hradčanské? A je na stole průjezdní model skrze ruzyňské letiště?
Pusťte si 98. díl Dopravního podcastu.






___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Havárie zastaví provoz tramvají na PetřinyOd zahájení denního provozu v sobotu 22. února 2025 do ODVOLÁNÍ je přerušen tramvajový provoz v ulicích Střešovické a Na Petřinách. tramvajové linky 1, 32 a 96 jsou ze zastávky Vozovna Střešovice vedeny přes zastávku Park Maxe van der Stoela do zastávky MALOVANKA a shodně zpětpoznámka: nástupní … Pokračovat ve čtení
- Historické Tatry v Magdeburgu přejely „po svých“ do muzejního depaDne 15. ledna 2025 převezly MVB a sdružení IGNah do muzejního depa v Sudenburgu historickou soupravu ČKD T6A2+B6A2, která se stane cenným exponátem. Přestože pravidelný provoz skončil už vloni, její přesun byl zpožděn rekonstrukcí vozovny. … Pokračovat ve čtení
- Podcast Dopravní 6 (48) → Opatření na Hanspaulce a chystané akce TSKVyšel nový podcast o dopravě v Praze 6. Dozvíte se o přípravách rozšíření ulice Horoměřická, jak to vypadá s rekonstrukcí stanice metra Hradčanská a posílením linky 2 a zda více aut do Ruzyňské přijíždí od … Pokračovat ve čtení
- Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodejiModernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a … Pokračovat ve čtení
- Startuje soutěž na nové vlaky PIDStředočeský kraj a hl. m. Praha zveřejnily zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na železničního dopravce, který bude na páteřních tratích na území Prahy a Středočeského kraje provozovat od roku 2029 po dobu 30 let flotilu … Pokračovat ve čtení