Důvody, proč jsou desítky tramvají DPP odstavené z provozu

V říjnové statistice jste se dozvěděli, kolik pražských tramvají je dlouhodobě odstaveno z provozu. Ze statistiky vyplynulo, že nejvíce je odstavený tramvají řady T3. Zeptali jsme se dopravního podniku (DPP), jaké jsou příčiny odstavení, příp. kdy se vozy vrátí do provozu.

Abychom neřešili krátkodobá odstavení z provozu, zaměřili jsme se jen na vozy odstavené déle než 30 dní a nebyla u nich zahájena oprava. Podle informace DPP jsou odstaveny např. vozy řady T3 ev. č. 8163, 8182, 8183, 8230, 8325, 8339, 8428 a 8506. Ty čekají na svou další rekonstrukci. Tentokrát na typ T3R.PLF, čímž bude umožněno do této koncepčně zastaralé tramvaje nastoupit bezbariérově středními dveřmi.

Dále je mezi tramvajemi odstavenými déle jak 30 dní a bez zahájení opravy 1 vůz T3M2-DVC, 3 vozy T3R.P, 2 vozy KT8N, 9 vozů Škoda 14T a 4 vozy Škoda 15T. Jednotlivá evidenční čísla, důvod odstavení a předpoklad navrácení do provozu najdete v následující tabulce.

… pokračování pro předplatitele na Patreonu.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.