„Zmatlané“ vyhlášení nových trolejbusů pro pražskou linku 58. Náměstek vyhlásil za vítěze konkurenci

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) společně s Prahou oznámili v pátek 14. ledna vítěze výběrového řízení na dodání 15 kloubových trolejbusů pro linku Palmovka – Čakovice. Dlouho očekávanou událost „zmatlal“ na Twitteru radní pro pražskou dopravu Adam Scheinherr z Prahy sobě (resp. asi jeho PR tým), když vyhlásil vítězem konkurenční společnosti. Aby toho nebylo málo, DPP rozeslal médiím vizualizaci nového trolejbusu v barvách, které se neztotožňují s novým vizuálem pražské MHD a ani neodpovídají žádné z desítek variant barevných řešení, které DPP na svých vozidlech používá.

Jak dokáže Praha pokazit tak důležité oznámení, to člověku hlava nebere. Přitom už na pondělí tiskové konferenci o stavbě trolejbusové trati byl zřejmý nadprůměrný zájem médií.

V pátek odpoledne na twitterovém účtu Adama Scheinherra (náměstka primátora pro pražskou dopravu) se objevila zpráva, že „DPP vysoutěžil 15 kloubových bateriových trojebusů společností Carrosserie HESS a Škoda Electric“. Nebudu řešit překlep slova trojebus a trolejbus, to se zkrátka stane. Znám to. Ale vyhlásit jiného vítěze, to už svědčí o neprofesionalitě a totálním zmatku, který panuje buď u pana náměstka Scheinherra, nebo v jeho týmu.

Post na Twitteru byl později odstraněn, ale stačilo na něj reagovat několik uživatelů. Pro upřesnění dodejme, že soutěž vyhrál podle tiskové zprávy DPP výrobce vozidel SOR s výzbrojí od firmy Cegelec.

Druhé mrzení se vztahuje k vizualizaci, kterou dopravní podnik, potažmo město, rozeslalo novinářům a která byla zároveň publikována na oficiálních profilech DPP a ROPIDu.

Na obrázku je zobrazen vůz SOR TNS 18, ale v barevném provedení, které se v Praze nepoužívá. Proč není trolejbus zobrazen v novém vizuálním provedení Pražské integrované dopravy? Stejnou otázku pokládali lidé na internetu dopravnímu podniku a ROPIDu. Nebo budou mít trolejbusy další specifické barevné provedení ala šoto DPP?

představený trolejbus
Nový vizuál PID

Publikovaný barevný vzhled navíc neodpovídá ani stylu, který používá DPP na svých autobusech značky SOR, ani žádnému jinému barevnému schématu, který DPP aplikuje na svá vozidla.

To si nedokáže Adam Scheinherr dupnout na dopravní podnik a výrobce, že vizualizace musí být v novém vizuálu PID, který pan náměstek podporuje a před rokem jej veřejně vyhlásil? Nebo nemá pan náměstek dostatečnou páku na dopravní podnik? Či v horším případě mu věci kolem dopravy zcela unikají?

Jen připomenu, že pokud nějaké město vyhlašuje nákup nových tramvají, autobusů, trolejbusů, vždy je představuje v barevném schématu, které se v daném městě používá. Tohle je ukázka amaterismu.

Nebo je to něčí zájem a msta za nový vizuál PID panu náměstkovi?


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou