Čtyři z pěti členů vedení DPP jsou podezřelí ze zločinu. Vedení podniku se musí změnit!

Ve středu 15. června zasahovala policie v sídle Dopravního podniku hl. m. Prahy. Čtyři z pěti členů vedení DPP jsou podezřelí ze zločinu, napsal generální ředitel DPP Petr Witowski v dopise, který mají Seznam Zprávy k dispozici. Hospodářské noviny napsali, že policie měla prohledávat kanceláře několika členů představenstva podniku, např. Jana Šurovského (technický ředitel DPP) a Jiřího Špičky (personální ředitel DPP). Po první dni je zřejmé, že kauza kolem Petra Hlubučka, do dneška náměstka primátora Prahy (STAN), má velkolepý rozměr. Kromě řádného vyšetření zločinu je potřeba dát do pořádku dopravní podnik. Pokud jsou podezřelí 4 z 5 členů představenstva DPP, nezbývá tak jako tak, než kompletně vyměnit vedení městské firmy a ředitelské posty obsadit novými lidmi.

Pravděpodobně důležitou roli v odhalování zločinů sehrál náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr (Praha sobě), který se na internetu přiznal, že v minulosti podal trestní oznámení na okruh lidí, který je nyní vyšetřován.

Teď je třeba, aby Adam Scheinherr měl odvahu a podporu změnit celé vedení dopravního podniku. Kauza kolem Petr Hlubučka je příležitostí, jak dát dopravní podnik do pořádku. Jak jej pročistit od škodlivých lidí, jak jej zefektivnit a jak rozhýbat modernizaci podniku. Jestli zločin probíhal v podniku několik let, je zřejmé, že minimálně o něm museli vědět, či jej tušit ti, kteří podepisovali ze své pozice objednávky a smlouvy.

Ony ty zmiňované špinavé neudržované tramvaje a nebo čerstvě zmodernizované tramvaje KT8, do kterých teče voda a nefunguje protiskluzová ochrana (jak píše na internetu Josef Chodounský, řidič DPP), jsou jen tou poslední ukázkou toho, v jakém rozkladu je dopravní podnik už několik let. Tohle musí skončit. Pokud se platí úklid tramvají, musí být čisté. Pokud se platí miliony za modernizace starých tramvají, musí být kvalitně provedené.

Je čas na změnu! Teď!

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou