Nové trolejbusy s výbavou od Cegelecu mají skluz. Zpožděné dodávky pro Prahu, Jihlavu a Zlín

Společnost Cegelec se potýká s nedostatkem komponentů pro projekty trolejbusů v Praze, Zlíně a Jihlavě. Kvůli absence těchto součástí bylo nutné přistoupit k redesignu a zahájení programu zkušebních jízd se tak odsunulo.

Se zpožděním dodávek trolejbusů se potýká nejen Jihlava, ale i Zlín a Praha. „Bohužel Praha i Zlín jsou projekty, jež jsou ohroženy nedostatkem komponentů na trhu, o čemž jsme naše zákazníky s předstihem informovali,“ uvádí Miroslav Opa, výkonný ředitel společnosti Cegelec.

Společnost Cegelec kvůli tomu přistoupila k redesignu vybraných bloků statického měniče, aby bylo možné jej sestavit z komponentů, které jsou k dispozici. „Absence těchto komponentů nám, potažmo finálnímu dodavateli, dosud neumožnila zahájit program zkušebních jízd. Naše společnost byla nucena po odřeknutí již dříve potvrzených objednávek, kdy nám těsně před termínem avizovaného dodání prodloužili dodavatelé termín předpokládané expedice i o rok a více, přistoupit k redesignu vybraných bloků statického měniče tak, aby bylo možné jej „poskládat“ z komponentů na trhu dostupných či lépe řečeno dostupnějších,“ pokračuje Opa.

Vzhledem k tomu, že i malá změna součástek se dominovým efektem propisuje do řešení celý bloků, bylo nutné začít úplně od nuly. Změny ovlivnily nejen samotný vývoj, ale také přípravu softwaru, který se může parametrizovat až na hotovém vozidle. V současné době to tedy vypadá, že se zpozdí dodávky nejen pro Jihlavu, ale i pro Prahu a Zlín.  

Klára Sýkorová

šéfredaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala žurnalistiku a následně obor Sociální a mediální komunikace. Kromě psaní o dopravě vydala v roce 2022 humornou knihu Partnerské přešlapy: Šílené historky ze života.