Praha se pyšní druhou nejlepší městskou hromadnou dopravou na světě, hned po Berlínu. Ale zatímco dopravní systém funguje jako dobře promazaný stroj, jsou oblasti, které by zasloužily lepší péči a více pozornosti. Například stav interiérů některých tramvají.
Není nutné jezdit dennodenně tramvajemi, aby si cestující všimli velkého množství počmáraných sedaček a stěn v interiéru. Toto platí i pro modely opatřené bezpečnostními kamerami, jako je třeba tramvaj 15T. Tyto kamery měly původně pomoci identifikovat pachatele a snížit počet incidentů spojených s vandalismem.
Zatím se však zdá, že přítomnost kamer vandaly neodradila. Někteří cestující se tak ptají, jak je možné, že navzdory existenci bezpečnostních kamer dochází k neustálému poškozování interiérů tramvají. Jak jsou tyto kamery využívány a jak efektivní jsou při prevenci vandalismu?
I když je pražská městská hromadná doprava jednou z nejlepších na světě, je jasné, že existuje prostor pro zlepšení. Naše redakce proto zjišťuje, jaké konkrétní kroky hodlá DPP podniknout k zastavení vandalismu a jak pracuje s kamerovými záznamy z tramvají.