Na konci května se jeden z výrobců trolejbusů SOR TNS 18 pochlubil nedokončeným vozidlem. Společnost Cegelec, která má dodat elektrovýzbroje vozidlům s karosérii SOR představila první kloubový trolejbus na odstavné ploše ve svém areálu.
Zakázka na 15 provozuschopných trolejbusů měla termín dodání 16. dubna 2023. Ani jedno vozidlo dosud Dopravní podnik hl. m. Prahy neobdržel a tak musí nadále vozit cestující naftovými autobusy z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. A to přesto, že trolejbusovou trať má dopravní podnik dokončenou od minulého roku.
S nadsázkou lze říct, že ukázka nedokončeného trolejbusu v průmyslovém areálu připomínala letošní vojenskou přehlídku v Moskvě, kde vyjel jen jeden tank. Ostatní byly neznámo kde.
Doufejme, že výrobcům SOR a Cegelec se podaří trolejbusy dokončit a dodat dopravnímu podniku. Mezi lidmi, kteří sledují problémy s dodávkami trolejbusů začínají padat sázky, zda v Praze začne jezdit dřív dvoučlánkový SOR 18 TNB a nebo tříčlánkový trolejbus Škoda-Solaris 24m. Vozidla Škoda-Solaris 24m jsou vyráběná pro linku 119 na ruzyňské letiště. V tomto případě má být trať dokončena v prvních měsících roku 2024. Proto je možné, že tříkloubový trolejbus se objeví nejprve na Proseku a v Letňanech. Který sveze první cestující podle vás?
úvodní foto: ROPID