Metro bez řidiče bylo v Norimberku první svého druhu v celém Německu. Unikátní bylo nasazení za plného provozu a také smíšený provoz na tratích U2 a U3. I po 15 letech automatické metro stále fascinuje.
To, co dnes Norimberčané považují za samozřejmost, bylo před 15 lety velkou novinkou. Dopravní podnik se dokonce setkal s nejednou odmítavou reakcí. Metro bez řidiče bylo v Norimberku první svého druhu v celém Německu a zapsalo se do historie.
Takzvaný smíšený provoz na společném úseku tratí U2 a U3 byl rovněž světovým unikátem. „Když jsem to viděl poprvé, byl jsem fascinován. Člověk znal plně automatizovanou linku metra např. z Paříže, ale smíšený provoz souprav s řidiči a automatických vlaků bez řidiče na stejné trati byla novinka,“ vzpomíná Ondřej Matěj Hrubeš, zakladatel webu MHD86.
Zatímco linka …