V roce 2024 slaví pražské metro své padesáté narozeniny a toto významné jubileum si připomíná také jednotka Historická vozidla pražského Dopravního podniku, starající se o historický a retroprovoz povrchové části pražské městské hromadné dopravy.
„Tahle tramvaj se skutečně povedla. Ať už jde o vizuální provedení, či speciální hlášení zastávek. Zároveň se tímto oživí retrolinka 23, protože věřím, že vůz bude na lince vyhledávaný. Pražskému metru přeji, ať se i nadále rozšiřuje a například se nezapomene ani na prodloužení trasy A z Motola přes Bílou Horu a Ruzyni na Dědinu a Dlouhou Míli,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní pro dopravu městské části Praha 6.
Vůz typu T3SUCS ev.č.7188, který byl vyroben ve smíchovské továrně ČKD Tatra Smíchov, nacházející se u stanice metra linky B Moskevská (dnes Anděl) v roce 1986 byl u této významné příležitosti z vnější strany upraven polepem do podoby fiktivního vozu metra typu Ečs, který v roce 1974 zahajoval provoz pražského metra. Na čele vozu je umístěn originální znak pražského metra, typický právě pro vozy Ečs.
Ve voze samotném pak hlášení tramvajových zastávek nahradilo hlášení stanic (podobně jako v metru) s tím, že standardní hlas linky 23 v podobě Zbyňka Štíbra doplňují u stanic metra právě hlasy Vám jistě známé z podzemních tras. Ve stanici Malostranská Vás tedy uvítá Světlana Lavičková, ve stanicích Národní třída a Karlovo náměstí Eva Jurinová a u stanice I.P.Pavlova Tomáš Černý. V podhledech naleznete stručné informace z historie pražského metra.
A tak tedy „ukončete, prosím, výstup a nástup, dveře se zavírají“. V konečné stanici pak nezapomeňte vystoupit vpravo, ve směru jízdy! Šťastnou cestu na lince 23, poprvé v pátek 16. února na 3. pořadí linky 23.
S využitím textu DPP – Muzeum MHD.
Foto: Jaromír Prouza, Kateřina Maršálová