Modernizace tramvají KT8N se táhne a prodražuje

DPP původně plánoval přestavbu jedné tramvaje KT8N za čtyři měsíce. Realita se od plánů vzdálila – kompletní modernizace se protáhla na několik let a cena se kvůli zdržení navýšila. Namísto původně plánovaných 21 milionů korun na jeden vůz vyčlenil Dopravní podnik pro letošní rok částku až 30 milionů korun. Informuje Československý Dopravák.

O plánované rekonstrukci vozů KT8N jsme vás již informovali dříve. Z původních čtyř měsíců na přestavbu jednoho vozu se však kompletní modernizace protáhla na roky.

Do celkových výdajů je nutné započítat i nákupy vozů z Maďarska, které se pohybují v rozmezí 930 tisíc až 1,3 milionu korun. Tyto částky jsou uváděny bez DPH, čímž se skutečné náklady ještě zvýší. Modernizace jedné KT8N vycházela přibližně na 21 milionů korun, ale pro letošní rok se očekává významný nárůst ceny. DPP vyhradil na jeden vůz zhruba 30 milionů korun, přičemž přibližně 10 milionů z této částky připadá na dodávku nové elektrické výzbroje.

Budou v Praze jezdit i jiné vozy než jen staré vykopávky? Podle dřívějšího vyjádření Ondřeje Kubáta z dopravního podniku, bude nutné kvůli výstavbě nových tramvajových tratí pořízení 20 kusů tramvají v délce 32 metrů. Tyto tramvaje začala už vyrábět společnost Škoda Group pod označením 52T.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.