První elektrické autobusy začaly v Norimberku sloužit cestujícím již v roce 2018, a dosažení tohoto stého vozidla tak symbolizuje sedmiletou cestu plnou investic do ekologicky šetrné dopravy.
Jubilejním stým elektrobus je kloubový model Mercedes-Benz eCitaro G s evidenčním číslem 417. Norimberk klade důraz na obsluhu i těch nejvytíženějších linek ekologickými elektrobusy. Aby byl tento 100. autobus snadno rozpoznatelný, byl opatřen speciálními polepy. Městská společnost VAG, provozovatel norimberské hromadné dopravy, plánuje do léta zařadit do provozu dalších 30 elektrobusů. To znamená, že v blízké budoucnosti bude více než polovina celého autobusového parku v Norimberku tvořena elektrickými vozidly.


Přechod na elektrický vozový park s sebou přináší nutnost rozsáhlých úprav stávající infrastruktury, zejména v autobusovém depu ve Schweinau. Toto depo slouží nejen k údržbě, opravám a čištění autobusů, ale také k jejich parkování a doplňování energie, ať už se jedná o naftu u konvenčních autobusů, nebo o elektrickou energii u elektrobusů. Nabíjení elektrického autobusu je časově náročnější proces než tankování nafty, což vyžaduje vybudování dostatečného počtu nabíjecích míst, aby bylo možné nabíjet více autobusů současně a zajistit tak plynulý provoz.
V počátcích elektrifikace bylo v odstavné hale instalováno pouze několik nabíjecích stanic. Nicméně s rostoucím počtem elektrobusů se ukázala potřeba rozsáhlejší infrastruktury. V roce 2021 proto byl otevřen moderní eBus-Port, který disponuje 39 nabíjecími body a velkou fotovoltaickou elektrárnou umístěnou na střeše. Tato investice do specializovaného nabíjecího centra s využitím obnovitelných zdrojů energie demonstruje strategický a proaktivní přístup Norimberku k zajištění potřeb rozšiřující se flotily elektrobusů. Současně probíhá modernizace stávající odstavné haly z 80. let, která bude rovněž vybavena nabíjecími body.