Mainz bude mít nové tramvaje Škoda

Německý Mainz, česky navývaný Mohuč, se chystá na proměnu svého tramvajového parku. Společnost Mainzer Mobilität objednala celkem 22 nových tramvají od plzeňské Škody Transportation. Zakázka přesáhne 100 milionů eur a značně omladí vozový park tramvají.

Rozhodnutí o nákupu padlo už začátkem května na společném zasedání dozorčích rad Mainzer Stadtwerke AG a Mainzer Mobilität. Nové vozy dorazí do Mohuče postupně mezi lety 2028 a 2030.

Vizualizace nové tramvaje Škoda ForCity Smart pro Mainz. Zdroj: https://www.mainzer-mobilitaet.de/

Düwagy vystřídá Škoda

Nové tramvaje mají především nahradit ty stávající. Jedná se o šest vysokopodlažních tramvají typu M8C (DÜWAG) z roku 1984, které mají za sebou přes 40 let provozu, a šestnáct nízkopodlažních tramvají typu GT6M-ZR (ADtranz) z roku 1996.

„Abychom mohli tramvajovou dopravu v Mohuči provozovat dlouhodobě spolehlivě, jsou nová vozidla nezbytně nutná,“ vysvětlili Mainzer Mobilität Jochen Erlhof a Florian Wiesemann z Mainzer Mobilität. S rostoucím počtem cestujících (v loňském roce dosáhly přepravní čísla rekordních 56,9 milionu cestujících, stejně jako před pandemií v roce 2019) pomohou nové tramvaje s vyšší kapacitou zvládnout nápor a zároveň splní moderní požadavky na bezbariérovost, komfort a klimatizaci.

Městská doprava v Mohuči je postavená na autobusech a tramvajích. V posledních letech byla rozšiřována tramvajová síť, čímž se role tramvají zvyšuje. Nicméně v centru města vede jediná hlavní trať a tak dopravu centrem města zajišťuje i velké množství autobusových linek.

Tramvaj Düwag M8C. Mainz, 2021. Foto: Ondřej Matěj Hrubeš, MHD86.cz
Tramvaj Adtranz GT6M-ZR. Mainz, 2021. Foto: Ondřej Matěj Hrubeš, MHD86.cz

Co nabídne Škoda ForCity Smart cestujícím

Nové tramvaje budou pocházet z rodiny Škoda ForCity Smart. Modely této řady jsou dodávány v Německu například do Bonnu, Mannheimu, či Brandenburgu.

Tramvaje pro Mohuč budou dlouhé 43,5 metru a budou mít pět dvoukřídlých dveří. Každá tramvaj pojme až 258 cestujících, z toho nabídne 96 míst k sezení. Pro srovnání, vysokopodlažní tramvaje M8C pojmou asi 139 cestujících a nízkopodlažní GT6M-ZR 143 cestujících.

Škoda ForCity Smart budou nízkopodlažní, s místy pro kočárky, chodítka a jízdní kola. Cestující si budou moci dobíjet přes USB porty mobilní zařízení, připojovat se na Wi-Fi a interiér vozu bude klimatizovaný.

Tramvaj Stadler Variobahn. Mainz, 2021. Foto: Ondřej Matěj Hrubeš, MHD86.cz