DPP opět otočil. Na Veleslavíně pojede k autobusům na letiště jen jeden úzký eskalátor

Ano, je to neuvěřitelné, ale je to tak. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se v posledním prohlášení rozhodl (nebo mu někdo nařídil), že z podchodu stanice Nádraží Veleslavín směr autobusy na letiště a Kladno spustí nahoru pouze jeden úzký eskalátor. Druhý pojede dolu.


Vracíme se tak na začátek. Když jsem se poprvé dozvěděl, že je záměr spustit jedny eskalátory nahoru a druhé dolu, napsal jsem článek “Nové eskalátory na Veleslavíně pravděpodobně zhorší výstup z metra”. Někteří se divili, jiní dokonce nevěřili a psali, že je to blbost a logicky pojedou oba eskalátory nahoru a já jen tvořím paniku a bulvár.

Téma s eskalátory jsem medializoval se snahou, aby se docílilo k “logickému” provozu obou ramen ve směru nahoru, jelikož cca 95% cestujících tímto výstupem vystupuje z metra k nástupním zastávkám autobusů. Po další článcích v médiích, např. Blesk.cz: Dlouhé fronty na Nádraží Veleslavín? Nové eskalátory jsou o pětinu užší než jinde v metru, začal Dopravní podnik hl. m. Prahy mlžit ve svých prohlášeních k provozu eskalátorů: Jak budou jezdit nové eskalátory na Veleslavíně? Dopravní podnik “mlží”.



7. dubna se po urgencích podařilo získat z dopravního podniku odpověď, že obě ramena eskalátorů pojedou nahoru a jejich provoz bude zahájen 13. dubna: Eskalátory na Veleslavíně se rozjedou v pátek třináctého.

Jenže 10. dubna píše např. idnes.cz “Dopravní podnik otočil. Eskalátory na Veleslavíně pojedou oběma směry”. Eskalátory se tím staly obousměrné dřív, než vůbec byly spuštěny.

Následuje můj dotaz na DPP, jaké je nejnovější stanovisko k provozu eskalátorů. Dopravní podnik mlčí. Ale nedivím se, chápu, že jednoduchá otázka na provoz eskalátorů je pro ně velmi nepříjemná.

Dnes, 12. 4. 2018, po urgenci získávám od tiskové mluvčí DPP Anety Řehkové odpověď: “Nové pohyblivé schody ve stanici metra Nádraží Veleslavín mezi podchodem a nástupními zastávkami autobusů v obratišti budou uvedeny do zkušebního provozu od zítra. Pohyblivé schody budou provozovány tak, že jedny z instalované dvojice pojedou směrem nahoru (z podchodu k zastávkám) a druhé směrem dolů (od zastávek do podchodu).”



Musím se smát. Je to tragikomické. Vracíme se na začátek, tedy k nesmyslnému rozhodnutí, aby z metra k autobusům na letiště a Kladno jezdil pouze jeden úzký eskalátor, což vyvolá fronty cestujících na výstupu z metra.

Škoda, snažil jsem se na hloupé rozhodnutí upozornit, chvilku to vypadalo, že je vyhráno, když DPP prohlásil, že nakonec pustí obě ramena nahoru, ale rozum nakonec nevyhrál. O eskalátorech na Veleslavíně ještě uslyšíme.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou