Rekonstrukce TT Střešovická – Na Petřinách

O letošních prázdninách se dočká kompletní rekonstrukce tramvajová trať v ulicích Střešovická a Na Petřinách (Sibeliova – Sídliště Petřiny) v Praze 6.

Rekonstrukce přinese zkrácení jízdní doby, tiští provoz na zatravněné trati, společné zastávky tramvají a autobusů v zastávkách Vojenská nemocnice a Petřiny, větší a bezpečnější zastávkové ostrůvky, světelnou signalizaci na křižovatce Na Petřinách x Na Větrníku a novou smyčku Sídliště Petřiny.

Podívejte se na polohy a okolí zastávek.

podklady: Metroprojekt Praha a.s., investor: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

11 komentářů

    • Johny5
    • 11/05/2015

    Přeju si, sby v rámci kompletní rekonstrukce TT Petriny zmizel i les stožárů z chodníků a ty staré nevzhledné sloupy VO budou odříznuty autogenem. Ne, ze je opet nejaká pomazaná hlava nechá natrit… Výkonnější osvetlovaci telesa je treba osadit na trakční stožáry trol. vedení, které je po reko uz min. 10 let.

      • OMH
      • 11/05/2015

      Souhlas, sloupů je tam hrozně!

        • stava
        • 12/05/2015

        jo to by bylo pekny, ale problem je v nasledny sprave – dopravní podniky nebo Eltodo? ci jsou stozary? … na Evropsky to taky bylo, pak prisla firma a postavila vedle trolejovych sloupy jeste na osvetleni…. nechapu. Holt je potreba dat nekomu vydelat 🙁

          • OMH
          • 13/05/2015

          Spíš chybí větší koordinace.

    • Johny5
    • 14/05/2015

    Nevidim důvod, proč by integrace VO Na Petřinách nešla. Na Evropské i jinde uz je hotovo. Trakcni sloupy maji uz od osazeni pripravu i ‘střeva’ pro osvetleni

    • NIKOLA
    • 23/05/2015

    Velice by mě zajímalo, jak hodlá město vyřešit pravidelný transport pacientů do ÚVN, když místo vybetonované tratě bude všude tráva, která je sice velmi hezká na pohled, ale v okolí nemocnice velmi nepraktická už jen z důvodu, že se může stát nehoda či dopravní zácpa, tak jeden pruh pro auta opravdu nestačí. To nikoho nenapadlo?

      • OMH
      • 24/05/2015

      Nikolo, a tam kde není tramvajová trať, tam jezdí sanitky jak?

      • mpistora
      • 16/09/2015

      Jenomže urgentní transport pacientů, stejně jako jízda hasičů, má být jen něco velmi mimořádného. Oproti tomu je jízda tramvají normální mnohokrát denně. Takže její odhlučnění má správně prioritu.
      Navíc s tím není problém, jízdní pruhy byly původně dvoupruhové, takže se auta namáčknou do toho pravého, kde se parkuje.

    • mpistora
    • 16/09/2015

    Díky za článek. Jsou v něm pěkné výkresy zastávek, které jinde k vidění nejsou. Aktuálně už rekonstrukce probíhá. Mě by zajímalo, jak bude řešen úsek mezi zastávkami Větrník a Petřiny. Aktuálně tam už je štěrkový podklad, betonové pražce a na nich koleje. Zdá se, že je to ještě určeno k zatravnění. A to včetně místa v křižovatce Na Petřinách x Čílova. Asfaltový povrch systémem W-tram už byl vybudován v místě některých křižovatek a zastávek, ale tady ne. Vypadá to jako kdyby křižovatka měla být zrušena a to včetně přechodů pro chodce?! Nebo je nějaká technologie, jak na ten štěrk dostat pevný povrch?

    • Přejezd Čílova má být zachován.

        • mpistora
        • 16/09/2015

        Tak to jsem zvědav jak. Ještě mě napadlo vydláždění žulovými kostkami, kterých jsou nachystány na Vypichu velké hromady, ale to by zde snad měly být žlábkové kolejnice. Ale jsou zde jednoduché.