Návrh ROPIDU mění všechny tramvajové linky kromě čísel 8, 9 a 10

V pátek 1. 4. 2016 radní pro pražskou dopravu Petr Dolínek ukázal na svém facebookovském profilu jeden z návrhů změn tramvajového linkového vedení. O zveřejněném návrhu jste se mohli v ten samý den dočíst i na stránkách MHD86.cz. Jelikož téma změn vyvolalo velký zájem u příznivců dopravy a zveřejněná mapa nebyla dobře čitelná, byl radní Petr Dolínek kontaktován ohledně bližších informací. Přestože odmítl téma blíže komentovat, příznivci MHD si poradili i bez něj. Společnými silami jsme na diskuzních fórech rozluštili mapu a nyní si můžete přečíst přepis jednoho ze tří návrhů změn v trasování pražských tramvají. Oficiálně mají být návrhy představeny přibližně v horizontu jednoho týdne, avšak tento návrh je favoritem změn. Odráží v sobě dříve uniklé informace, vyjádření zástupců Ropidu v médiích a jejich letitá přání. Návrh, který zachovává pouze tři současné tramvajové linky – 8, 9 a 10. Zmíněný návrh vlastně porušuje vše, o čem jsem psal v článku Jaké si přeji linkové vedení MHD v Praze.

Velké poděkování patří diskutérům Mouser a LvP z diskuzního serveru K-Report a diskutérovi slonik z diskuzního fóra tram-forum.prazsketramvaje.cz, kteří se podíleli na rozklíčování návrhu změn.

Pravost následujícího návrhu změn potvrdil na obou fórech zástupce ředitele Ropidu Martin Šubrt.

Favoritní návrh změn pražských tramvají:

Linka 1: Nádraží Podbaba – Hradčanská – Letenské nám. – Vltavská – Maniny – Ohrada – Spojovací

Linka 2: Sídliště Petřiny – Hradčanská – Vltavská – Ortenovo náměstí

Linka 3: Sídliště Modřany – Karlovo náměstí – Florenc – Palmovka – Kobylisy

Linka 4: Sídliště Řepy – Anděl – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Čechovo náměstí

Linka 5: Sídliště Barrandov – Anděl – Malostranská – Náměstí Republiky – Olšanské nám. – Vozovna Žižkov

Linka 6: Radošovická – Nám. bří. Synků – I.P.Pavlova – Karlovo náměstí – Náměstí Republiky – Strossmayerovo náměstí – Ortenovo náměstí

Linka 7: Kotlářka – Anděl – Výtoň – Vršovice – Strašnická – Černokostelecká

Linka 8: Nádraží Podbaba – Letenské nám. – Náměstí Republiky – Florenc – Palmovka – Starý Hloubětín

Metrolinka 9: Sídliště Řepy – Anděl – Újezd – Národní třída – Olšanské nám. – Spojovací

Linka 10: Sídliště Řepy – Anděl – I.P.Pavlova – Náměstí Míru – Želivského – Palmovka – Sídliště Ďáblice

Linka 11: Spořilov – Nám. bří. Synků – I.P.Pavlova – Muzeum – Flora – Olšanské hřbitovy – (Černokostelecká)

Linka 12: Sídliště Barrandov – Anděl – Malostranská – Čechův most – Výstaviště Holešovice – Maniny – Palmovka

Linka 14: Radlická – Anděl – Myslíkova – Václavské náměstí – Těšnov – Maniny – Vysočanská – Lehovec

Linka 15: Vozovna Pankrác – Nám. bří. Synků – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Olšanské náměstí – Flora – Olšanské hřbitovy

Linka 16: Sídliště Barrandov – Anděl – I.P.Pavlova – Náměstí Míru – Želivského – Ohrada – Spojovací

Linka 17: Sídliště Modřany – Palackého náměstí – Staroměstská – Strossmayerovo náměstí – Trojská – Vozovna Kobylisy

Linka 18: Spořilov – Nám. bří. Synků – Karlovo náměstí – Národní třída – Staroměstská – Malostranská – Pražský hrad – Vypich

Linka 19: Vysočanská – Palmovka – Ohrada – Strašnická – Nádraží Hostivař

Linka 20: Nádraží Braník – Palackého náměstí – Staroměstská – Malostranská – Hradčanská – Sídliště Petřiny

Linka 21: Sídliště Modřany – Palackého náměstí – Anděl – Sídliště Barrandov

Linka 22: Nádraží Hostivař – Kubánské náměstí – Náměstí Míru – I.P.Pavlova – Karlovo náměstí – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Bílá hora

Linka 23: Kubánské náměstí – Náměstí Míru – I.P.Pavlova – Karlovo náměstí – Újezd – Malostranská – Hradčanská – Divoká Šárka

Linka 24: Kubánské náměstí – Nám. bří. Synků – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Florenc – Palmovka – Kobylisy

Linka 25: Bílá hora – Hradčanská – Letenské náměstí – Vltavská – Maniny – Nádraží Libeň – Lehovec

Linka 26: Divoká Šárka – Hradčanská – Letenské náměstí – Náměstí Republiky – Žižkov – Flora – Ústřední dílny DP

 


V provozu jediná metrolinka 9

Zrušen status metrolinek 3, 17 a 22 = dvojnásobné intervaly

Linky 4 a 21 v provozu pouze ve špičkách pracovních dnů

Linka 24 v provozu pouze v pracovních dnech 6 -20 hod

 

Návrh tramvajových změn. Zdroj: Facebook Petra Dolínka.

Návrh tramvajových změn. Zdroj: Facebook Petra Dolínka.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.

35 Comments

    • Eva Cachová
    • 04/04/2016

    Rozhodli jste se tedy ignorovat přání obyvatel celé Letné, aby trasa 12 zůstala zachovaná v dnešní podobě? Odříznout celou jednu část města od přímého spojení k Výstavišti a na Smíchov, aby ti ostatní ušetřili pár minut, je skutečně služba lidem. Staří a nemocní lidé i maminky s kočárky si přece mohou přestoupit nebo seběhnout kopec, že?

      • Rostislav Adam
      • 04/04/2016

      Jen pro pořádek, tohle je fandovská stránka. Ať tady kdokoliv napíše cokoliv, tak to je RoPidu putna.
      Co se 12 týká, tak to byl takový divný konstrukt, přirozeně patří na nábřeží, když se Jareš a spol rušili 15, která v tomhle místě bývala dost slušně plná. Dle tohohle návrhu spojení Letné s Výstavištěm nezanikne, i když bude zachováno dost krkolomným způsobem, že bude beztak lepší jít pěšky. Spojení na Smíchov přes Malou Stranu, pokud nebude odstraněn Lomecký, nebude nic moc, a přestup v Holešovicích/na Masaričce bude lepší.

      • Je fakt, že spojení Letná – Malá Strana – Anděl si našlo své cestující. A jestliže se má šetřit, je „luxus“, aby jedna linka jela neobydleným nábřežím a druhá zachovala dnešní spojení linky 12.
        Rozhodně toto spojení je užitečnější, než plánované spojení Újezd – Náměstí Republiky přes Malostranskou.

          • Rostislav Adam
          • 06/04/2016

          5 je holt snaha umlčet Lomeckého. Po 3 měsících ji RoPID zase hezky pošle někam do Dejvic, pokud teda k tomuto vůbec dojde. Holt Lomecký nechápe, že aby mohl mít 194 z Florence až k nemocnici Pod Petřínem, tak musí vyřešit problémy na trase. Navíc v souvislosti s teroristickými útoky v Bruselu se nedá předpokládat, že by Američané souhlasili se zrušením prohlídek vozidel, takže k nemocnici Pod Petřínem víc než 192/292 jen na Malostranské náměstí jet nemůže.

    • Pepa
    • 04/04/2016

    Proč? Proč ROPID neumí vytvořit stabilní a funkční systém a koncepci tramvajových linek tak, aby síť beze změn vydržela např. 10 let? Proč musí něco měnit a experimentovat každý měsíc (možná i častěji)? Proč každou chvíli dochází ke kompletní „trvalé“ reorganizaci?
    Asi proto, že ROPID neprovedl žádný rozsáhlý dopravní průzkum, aby zjistil, jak by linkové vedení mělo vypadat a zkouší to metodou pokus – omyl, která funguje na mnoho věcí, ale na linky MHD ne.

    • Janka
    • 04/04/2016

    Nepride mi to v poriadku ked si ludia konecne zvykli na urcity system siete liniek a hlavne zrusenie intervalu metroliniek, neviem, jazdil nimi niekto v spicke aby si to skusil? A ad spojenie Vystaviste Holesovice s Letnou, je to super spojenie a verim, ze aj zostane.

    • No, takové dvojnásobné intervaly na turistické lince 22 budou stát za to…

    • Rostislav Adam
    • 04/04/2016

    Jsem zvědavý, jaké budou další návrhy. Něco z tohohle návrhu je slušné, něco je na zabití.
    21 je pokus oživit někdejší 34,
    Ohýbání 1 do Podbaby se vznikem 2 v trase 1 fakt nechápu.
    Na Radlickou snad cokoliv lepší než 7, která má větší potenciál v Košířích, ale proč násilně ohýbat 16, teda část m10, když je vhodnější tam hodit 4, která stejně jako posila v pracovních dnech bude lepší.
    Místo 11+13 nově 11+15, ale 15 oklikou přeš Husineckou, zřejmě touha dostat 15 tam, kde nebyla. Nebo že by příprava na tramvaje po Václaváku, až odejde Lomecký?
    18+22 u Hradu místo 22+23, respektive m22. To bude pěkný zmatek.
    5 jako posila m9, jen přes Malou Stranu, nemám slov.
    14 asi lepší než původně 3 přes Holešovice.
    Nemetro 17 bude ráno v Holešovicích dost na zabití.
    Má smysl oživovat 19 ve stylu tramvajové 177 na úkor 26?

    • Oživení 34 je spíš linka 4.
      21 je oživení staré 21 do trasy Pobřežní hlídky s pokračováním na druhém břehu.
      Jo, příklad 1 a 2 je dobrou ukázkou změny čísel za každou cenu.
      22 je kapitola sama pro sebe. Už teď nepobírá, natož jí omezit intervaly a ještě rozdělit na tři linky.
      19 klasicky šotosen. Strašnice a Hostivař mají do Vysočan přímé autobusy už teď.

        • Rostislav Adam
        • 06/04/2016

        Měl jsem chybný pocit, 21 a 34 vznikly tehdy společně.
        Je škoda, že pan Šubrt, který měl docela dobrou pověst na RoPIDu nedokáže vymyslet nic lepšího než normální šotouš.

    • KP
    • 05/04/2016

    Co bylo v pátek? 1.apríla.

    • Kláro, vy budete chytrá 🙂 Jenže kdyby to byl apríl, tak bude zveřejněné linkové vedení čitelné a v dalších dnech pravost dokumentu byl nepotvrdil přímo Ropid 😉

    • Pavel Kolář
    • 05/04/2016

    já si naopak myslím že vrácení linky 12 na nábřeží je dobrý nápad

    • Jenže zrušení spojení Letná – Malá Strana – Anděl není vhodné. Toto spojení si našlo cestující. A pokud nejsou peníze na dvě linky, je vedení linky 12 po nábřeží bez lidí luxusem.

    • Karel Svoboda
    • 05/04/2016

    Hurááá…. to je vono, stejně jako bylo dříve, to je dobře, budu spokojený 🙂

    • Dana Mwerhautová
    • 05/04/2016

    A Břevnov naprosto odříznout od Hradčanské, tedy i Dejvic, Letné atd… Místo toho by tam byly dvě lindy s prakticky stejnou trasou – opravdu „vtipný“ nesmysl (spíš veleblbost!)

      • Richard
      • 05/04/2016

      \vy neumíte číst? Co linka 25??

    • TRAM 25 na Hradčanskou. Plus Břevnov spojen BUS linkami 180 a 184 s Dejvickou/Hradčanskou. To mě přijde dostačující.

    • Jarda
    • 05/04/2016

    Zase si nikdo neuvědomil, že linka 26 bylo jediné přímé spojení Hostivaře, Zahradního města, části Strašnic a přilehlých sídlišť s hlavním nádražím a masaryčkou. Už vidím lidi jak vesele s batohy a kufry přesedají na zasávce Mezi hřbitovy na tom úzkém nástupišti z 19 na 26, aby se dostali na vlak.. Fakt chytré řešení.

      • Honza
      • 05/04/2016

      26 jela soubezne s vlakovou trati 🙂 Z Hostivare, Strasnic je to rychlejsi na hlavak vlakem, nez se tahnout tramvaji..

    • Souhlasím s Vámi. Než zavádění „šoto“ linky 19, je pro Hostivař užitečnější linka 26 do centra.
      Do Vysočan jezdí z Hostivaře a Strašnic autobusy.

    • Pavel Kolář
    • 05/04/2016

    ať už s tím zacvičíte jakkoliv myslím že jen jedna linka do Ďáblic a jedna k Vozovně je teda úlet nechtělo by to prodloužit jednu z těch co maj končit dole v kobylisích?

      • pdk
      • 06/04/2016

      Je to zachování současného stavu.

    • Tratě do Kobylis a Ďáblic jsou z dnešního pohledu špatně postaveny.
      Trať do Kobylis neobsluhuje sídliště ležící při ulici Horňátecká (sídliště obslouženo autobusy) a tak trati v Klapkově ulici s malou zástavbou stačí jedna linka.
      Trať do Ďáblic kopíruje metro, sídliště pouze „líže“ po jeho okraji a tak místní obslužnost zajišťují autobusy. I proto zde stačí jedna tramvajová linka.

    • Marie Pavlova
    • 05/04/2016

    Chapu dobre, ze silenost se zmenou cisla 14/24 na Ortenove nam., by ted mely delat tram. 2 a 6?

    • pdk
    • 06/04/2016

    Po zakreslení uváděných tras do sítě mám za to, že se chybička vloudila. Nenašel jsem žádné spojení přes Výtoň a Albertov, přitom na plánku je vidět, že je tam jedna linka s jednociferným číslem. Podle mne to vypadá na zachování dnešní 7.

      • Richard
      • 06/04/2016

      Přesně, zrovna jsem to chtěl psát

      • To by mohlo souhlasit. Jelikož na Karlově nám. nejsou koleje pro směr Anděl – Albertov. Díky, opravím.

    • marv
    • 06/04/2016

    Kdysi v diskuzích před personálním zemětřesením na ROPIDu MŠ představil návrh linkového vedení, který byl docela hoden podpory. Zmizelo tam řetězení l. č 14/24 a nyní když je MŠ na ROPIDu se opět objevuje řetězení, tentokrát l. č. 2/6. Nevím co k tomu dodat, podlehl snad šotoušům, kteří to budou s jásotem sledovat a fotit, nebo se chtěl zalíbit místním zdáním, že tam mají o jednu linku navíc. Řetězení lze použít určitě při výlukách a mimořádnostech, ale v pravidelném provozu postrádá docela smysl. V každém případě dojde k přenosu nepravidelnosti z jedné linky do druhé, podobně jako to bylo u 14/24. Pokud je mi známo platí při odjezdu z počáteční zastávky přísnější pravidla než na nácestných zastávkách. Jak se s tím ROPID asi vyrovná?

    • jano
    • 06/04/2016

    kozmetické zmeny nevedú k ničomu a už vôbec nie k úsporám. Treba si zodpovedať na základnú otázku: čo je zmyslom MHD? Na pohľad jasná a ľahká odpoved, avšak- zmyslom je prepraviť každého cestujúceho tam kde to potrebuje za čo najkratšiu dobu. skrátenie prepravného času znamena zvýšenie kapacity, MHD potrebuje systémové zmeny- pre začiatok navrhujem len tieto dve:
    1.- liberalizácia autobusovej časti MHD. tj privatizácia a zavedenie konkurencie v bus MHD
    2.- zrušenie linkového vedenia električiek a metra a nahradenie sieťovým vedením- príklad: aký zmysel má, že napr linka č.3 a 17 idú z jedného miesta do druhého a stále po tej istej trase??? v zásade akokeby cestujúci z Modřan nepotrebovali ísť na Smíchov, Bielu horu alebo černý most. Pritom je to jednoduché- každá električka z Modran pôjde zakaždým na iné miesto ako jej predošlý spoj. Čiže treba zmeniť princíp zostavenia cestovných poriadkov aby sa v princípe dalo odvšadiaľ dostať všade jedným spojom bez prestupovania. toky cestujúcich sú známe- vid sčítanie cestujúcich-takže nemôže byť problém naprogramovať takýto grafikon vypravovania električiek a Metra…

  1. Brawo gratulacje dla autora.